שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

חוקי ברזל למשקיעים בנדל"ן

השקעה בנדל"ן יכולה להיות מאוד משתלמת ומניבה. אבל בדיוק כמו שלא כל סטארט-אפ הופך לאקזיט כך לא כל עסקת נדל"ן מניבה. לעתים היא עלולה להפוך להפסד.

הציעו לך הצעה "שאי אפשר לסרב" לה?

הנה מספר נקודות ששווה לבחון לפני שקופצים למים:

  1. לפעמים הפסד יגיע ממקומות אחרים. לדוגמה, ראיתי אנשים שנכנסו לעסקת נדל"ן על סמך הכסף שדרוש להם למחייה תוך התעלמות מוחלטת מהצרכים הבסיסיים של קיום יומיומי, או השקיעו את חסכונות הפנסיה שלהם. אם כן, חוק-ברזל יהיה להשקיע רק מעודפים אשר הוקצו מראש למטרה זו.
  2. כמו עם סטארט-אפ, המטרה הסופית היא להצליח למכור את הנכס במידה ואפשר. יתכן שבחרתם להשקיע בנכס לטווח ארוך אבל דברים קורים ויתכן שתצטרכו להיפטר מהנכס במהירות. אם כן, חוק-ברזל שני יהיה לוודא לפני הקנייה שיש שוק למכירת הנכס במידת הצורך. לדוגמה, נכסים בעיירות פיתוח, באזור שהעירייה מייעדת למטרות אחרות, במדינות נחשלות וכו'.
  3. Know Before You Go: האם הנכס מגיע עם שוכרים קיימים, שמחזירים לכם את ההשקעה מהיום הראשון? מי אמור להשיג דיירים בעתיד, אתם או חברה חיצונית? מה העמלה על השירות? עד כמה זה קל במיקום של הנכס ובמצב השוק הנוכחי? כל אלה שאלות קריטיות, שאין לזלזל בהן. חוק-ברזל שלישי: אל תאמינו לאף אחד, בצעו בדיקה עצמאית לגבי פוטנציאל ההשכרה של הנכס. דעו לאן אתם נכנסים.
  4. לספור את הכסף: לפני שאתם מתכננים מה תעשו עם הרווחים, איזו תשואה באמת תקבלו עבור הנכס? מה סכום השכירות המקובל של נכס כזה במיקום הזה? האם יש ביקוש והסכום צפוי לעלות, או שאין ביקוש ואז הנכס עלול לעמוד ריק תקופות ממושכות? במידה ועליכם לשפץ או לתקן נזקים, מה הפוטנציאל שלכם לכסות את ההשקעה? כלל-ברזל רביעי: השוו באופן אישי את דמי השכירות המקובלים של נכס כזה באזור הזה לעומת ההשקעה ותעשו את המתמטיקה.
  5. שימו את האגו בצד: ישראלים רבים מנסים לחסוך לעצמם הוצאות על אנשי מקצוע. אני נתקל באנשים כאלה כל הזמן בבתי-המשפט ובהוצל"פ. כלל-ברזל חמישי: עדיף להשקיע כמה אלפים על בדיקות ובירורים מאשר להפסיד מאות-אלפים או מיליונים בהשקעה לא חכמה. הבדיקות כוללות ליקויים, חוזים, מיסוי וכו'.

הנקודות האלה הן תיאור כללי בלבד, לסיוע נרחב יותר ולמידע ממוקד לגבי השקעה חכמה ניתן לפנות אלי לקבלת ייעוץ.

רוני הראלי, נוטריון ועו"ד המתמחה במקרקעין.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן