שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מהו נסח טאבו או אישור זכויות

נסח טאבו הינו העתק רישום מפנקס המקרקעין, כלומר מסמך המאושר על ידי לשכת רישום מקרקעין, שכולל את המידע לגבי הנכס כפי שמופיע בלשכת רישום המקרקעין. מנסח הטאבו ניתן ללמוד על זהות הבעלים של הדירה או הנכס, מתי הבעלים הנוכחי רכש את הנכס, באם הנכס בבעלות פרטית או בחכירה ממנהל מקרקעי ישראל, אם ישנו רכוש משותף ושיעור החלק ברכוש המשותף שצמוד לנכס, אם ישנה חניה, מחסן וכדומה, אם הנכס ממושכן ולאיזה בנק ואף את גובה המשכנתא המקורית.

נסח הטאבו הינו מעין תעודת הזהות של הנכס, ולכן יש חשיבות גבוהה, לקבל נסח טאבו מעודכן מבחינת תאריך בטרם קבלת החלטה באם לרכוש את הנכס.
אפשר לקבל באמצעות האינטרנט את נסח הטאבו, ע"י תשלום של מספר שקלים. כדי לקבל נסח טאבו אותנטי במידת וודאות גבוהה, יש צורך להתייצב או לשלוח שליח ללשכת רישום המקרקעין ולבקש נסח טאבו מקורי וחתום.

ניתן להוציא נסח טאבו ע"י הזנת מספרי גוש וחלקה, אשר מופיעים בחוזה הרכישה של הדירה וגם בחשבון הארנונה של הנכס. אם אינך מוצא את מספר הגוש והחלקה, ניתן להעזר באמצעות האינטרנט ע"י הזנת כתובת פיזית של הדירה באתרים של איתור גוש חלקה עפ"י שם רחבו ומספר בניין.

קיימים 3 סוגים של נסח טאבו:

  • נסח טאבו רגיל, שהינו מספק לצורך רכישת דירה או נכס אחר.
  • נסח טאבו היסטורי אישור הכולל בנוסף לנסח טאבו הרגיל, גם את ההיסטוריה של הנכס לרבות הבעלים הקודמים שלו.
  • נסח טאבו מרוכז – אישור לגבי בתים משותפים, וזאת כאשר לא ידוע מספר תת החלקה של הדירה הספציפית כדי להוציא נסח טאבו רגיל. באישור כזה ניתן ללמוד על הבעלים של הדירות השונות בבית המשותף.

אישור זכויות לגבי דירה או כל נכס מקרקעין אחר הינו בדומה לנסח טאבו, אולם כאשר הנכס אינו רשום בלשכת רישום המקרקעין, ניתן לקבלו ממנהל מקרקעי ישראל או מרשות מקרקעי ישראל המנהלת את הרישום של הנכס.

ונדגיש, כי נסח הטאבו או אישור הזכויות חייב להיות עדכני ומקורי. נסח שהוצא מהאינטרנט ו/או נשלח בפקס, אישורי זכויות ישנים וכוי"ב – אין בהם להבטיח, כי לא נעשו שינויים (של בעלות, הערות אזהרה, עיקולים וכיו"ב) בזכויות על הנכס. ולכן , אנחנו כאן בשבילכם.
שיקול דעת, הידע והניסיון בבדיקת נסח הטאבו ואישורי הזכויות והתייעצות איתנו, מומחים בדיני מקרקעין – ימנעו מכם הפסדים כספיים רבים.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן