שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

אישור אפוסטיל על ידי נוטריון – מחיר

מה זה אפוסטיל

אפוסטיל הוא אישור שניתן על ידי רשות מוסמכת של המדינה, לאחד מהשניים הבאים:

  1. אישור כי התעודה הציבורית (תעודת נישואין, תעודת לידה, תעודת גירושין, תמצית משרד הפנים או כל מסמך רשמי אחר שהוצא מכל רשות של המדינה) הינו תעודה רשמית של המדינה שהונפקה כחוק על ידי הרשות המוסמכת לכך.
  2. אישור כי הנוטריון שחתום על האישור הנוטריוני מוסמך לעשות זאת, וכי הנוטריון מזוהה ומוסמך על ידי המדינה כנוטריון, ושחתימתו על גבי האישור הנוטריוני היא נכונה.

מקורו של האפוסטיל היא באמנת האג לביטול הדרישה בחקיקה למסמכי חוץ ציבוריים משנת 1961. אמנה בינלאומית זו שנוסחה בוועידת האג מפרטת כי באמצעות מסמך שהונפק בכל אחת מהמדינות החתומות על האמנה, יכולה התעודה המבוקשת להיות מאושרת לצורך הכרה משפטית בכל שאר המדינות החתומות על אותה אמנה. נכון לשנת 2020 על האמנה חתומות 118 מדינות הכוללות את רוב מדינות אירופה, ארה"ב, ומדינות רבות באמריקה הלטינית, אפריקה, אסיה, וכמובן מדינת ישראל.

בישראל הרשות המוסמכת ליתן את אישור אפוסטיל הראשון שתיארתי לעיל היא משרד החוץ, ואילו הרשות המוסמכת ליתן את האפוסטיל השני שצוין לעיל הוא משרד המשפטים באמצעות בתי משפט השלום, בית המשפט המחוזי ועובדי המדינה שמונו על ידי שר המשפטים לצורך כך.
על מנת לקבל חותמת אפוסטיל נוטריון, המסמך חייב להיות מאושר על ידי הפקיד מאחת מהסמכויות הנ"ל (משרד החוץ או משרד המשפטים באחד מבתי המשפט).
חשוב לבדוק על ידי נוטריון מוסמך עבור איזו מדינה מתבקש האפוסטיל ואם המדינה עבור נדרש האפוסטיל היא מדינה החתומה על אמנת האג. במידה והמדינה לא חתומה על אמנת האג, הנוטריון יוכל להשיג עבורכם אפוסטיל בצורה אחרת:
כך לדוגמא, במקרה של מדינת טאיוון שאינה חתומה על אמנת האג, התעודה (נניח תעודת לידה או צילום דרכון ישראלי וכו') תקבל חותמת אפוסטיל של משרד החוץ בישראל, ולאחר מכן חותמת מיוחדת בשגרירות טאיוון בישראל. הליך זה גם ניתן לבצע על ידי משרדנו.

מחיר אפוסטיל שניתן עפ"י אמנת האג הינו 35 ש"ח נכון לשנת 2020.
עלות אפוסטיל שלא עפ"י אמנת האג (כגון מדינות טאיוון, קנדה ואחרות) משתנות בהתאם לנהלי אותה מדינה כאשר שגרירות טאיוון דורשת סכום שונה מזו של מדינה אחרת).

רוני הראלי, נוטריון מוסמך למעלה מ- 12 שנים.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן