שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

בקשה חוזרת לפשיטת רגל אישית

שלבי בקשה לפשיטת רגל וכיצד להתמודד עם המצב

בקשה לפשיטת רגל מוגשת כאשר האדם הופך לחדל פירעון. כלומר, יש לו חובות שהוא אינו יכול לעמוד בהם ולכן הוא מגיש את הבקשה להיות פושט רגל. תהליך זה מגן על פני החייב ומאפשר לו להגיע להסדר שבסיומו יוכל לפתוח בדף חלק.

ההיגיון מאחורי הליך פשיטת רגל אדם פרטי אומר שכולנו יכולים להגיע למצב בו אנו לא יכולים לעמוד בהתחייבויות שלקחנו על עצמנו. ההליך עצמו מתקיים בתום לב והוא מיועד למנוע התעמרות מצב גורמים שונים לרבות השלטונות.

הליך פשיטת רגל יחיד

הישות אשר אחראית על ההליך היא הכונס הרשמי באגף האפוטרופוס הכללי של משרד המשפטים. הפיקוח הממשלתי מחויב כיוון שבמקרה של הגשת פשיטת רגל יש צורך בצד שלישי ניטרלי שיבחן את המצב. ההליך עצמו נחלק לארבעה שלבים עיקריים:

שלב ראשון – בקשת פשיטת רגל

השלב הראשון הוא הגשת פשיטת רגל של אדם פרטי. תפקידו של בית המשפט הוא, בין היתר, לקבוע האם לתת צו כינוס או לא. אם לא ניתן צו, ההליך מסתיים כבר בסיום שלב זה אך אם ניתן, ההליך ממשיך לשלב הבא.

שלב שני – צו כינוס

צו כינוס אומר שכל ההליכים המשפטיים העומדים כנגד האדם החייב מתעכבים ובכלל זה גם הליכי הוצאה לפועל. בשלב זה על אדם שמגיש פשיטת רגל פרטי יחולו מגבלות שונות ובהן: איסור פתיחת עסק, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד. לרוב, יקבע על ידי בית המשפט סכום אותו יהיה על החייב לשלם מדי חודש אל קופת הכונס הרשמי.

שלב שלישי – הכרזת פשיטת רגל

בית המשפט הוא זה שיקבע האם החייב הוא פושט רגל או לא. במידה והוכרזה פשיטת רגל יחיד, מתחיל התהליך המשמעותי ביותר. בשלב זה נאספים נכסי החייב והם מחולקים לנושים בהתאם לתביעות חוב. ישנם שני עקרונות אשר קובעים את אופן החלוקה: עקרון העדיפות ועקרון השוויון. לא תמיד מספיקים נכסי החייב לכלל התשלומים ויהיה זה תפקיד בית המשפט לקבוע כיצד תתבצע החלוקה.

כאן חשוב לדעת מהי פשיטת רגל אדם פרטי ולזכור שאין כוונה להשליך את האדם לרחוב ללא כלום. תהליך זה מורכב הן מבחינה משפטית והן מבחינה רגשית ועורך דין מנוסה יוכל לעמוד לרשות החייב ולסייע לעבור אותו בשלום.

בקשה חוזרת לפשיטת רגל אישית

שלב רביעי – צו הפטר

סיום הליך פשיטת רגל אישית מסתיים עם קבלת צו הפטר. ההפטר ניתן כשבית המשפט הגיע למסקנה כי החייב שילם כל שיכול היה לשם לנושים ואין תועלת בהמשך הליך משפטי. ברגע שניתן הצו, החובות מוסרים וכך גם ההגבלות השונות (כמו עיכוב יציאה מהארץ). יש לציין כי הפטר אינו פוטר מחובות מסוימים כמו קנסות, מזונות ואחרים.

בקשה חוזרת לפשיטת רגל

בקשה חוזרת לפשיטת רגל נמסרת במידה ובית המשפט סירב לבקשה הראשונה שנמסרה או במקרה בו בשל אי עמידה בתנאים בוטל הליך חדלות הפירעון. נכתב כי בית המשפט הוא האחראי לניהול התהליך והוא יכול שלא לפתוח בו אם הוא חושב שיש סיבה לכך או אם לא קיבל את המסמכים הנדרשים והראיות לפתוח בהליך.

הפתרון לכך הוא להגיש עוד בקשה והפעם לעשות זאת בצורה מסודרת ומקצועית. לא פעם חייבים מנסים לפתוח בהליך בעצמם ומגלים קושי בירוקרטי. בקשות לפשיטת רגל שנעשות בליווי עורך דין עם התמקצעות בתחום מתקבלות ברוב הפעמים והן מסתיימות באופן שמאפשר לחייב לפתוח בדף חדש ולהתחיל את חייו מחדש.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן