שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

בקשה לפירוק חברה על ידי נושה

פירוק חברה על ידי עובדים, בית משפט או נושים

פירוק חברה הוא תהליך אשר מעביר את החברה הפעילה לאחת שמפסיקה להתקיים. תמיד יש סיבה לכך ולרוב מדובר על חברה אשר אין לה אפשרות לקיים את ההתחייבויות הכלכליות שלה. על מנת להקים חברה, לפתח אותה ופעמים רבות לגרום לה לגדול, יש צורך לקחת התחייבויות שיכולות להיות בצורת הלוואות, אשראי וספקים שמאפשרים לשלם בצורת שוטף +.

למידע נוסף לחצו כאן

במקרה שהחברה לא יכולה לעמוד בהתחייבויות הכלכליות שלה יכול להתחיל הליך פירוק וזאת במספר דרכים:

פירוק חברה על ידי עובדים

במקרה בו החברה לא יכולה לשלם את חובותיה העובדים עצמם רשאים לפעול לפירוקה. העובדים הם נושים לכל דבר ואם לא קיבלו את משכורתם הם יכולים לפעול בצעדים שיובילו למימוש הנכסים של החברה. פירוק חברה ע"י עובדים בא להבטיח שיקבלו את משכורתם והתנאים המגיעים להם.

פירוק חברה על ידי בית משפט

יכולים להיות שלושה מצבים בהם יתבצע פירוק חברה ע"י בית משפט: במקרה בו החברה קיבלה החלטה לפנות לבית המשפט, במקרה בו החברה לא עסקה או לא התחילה פעילות בשנה האחרונה ובמקרה שבית המשפט מצא לנכון להתחיל בהליך פירוק מן הצדק והיושר.

פירוק חברה על ידי נושה

ישנן שתי אפשרויות לקיום פירוק חברה ע"י נושה. האחת היא כשהנושים, כלומר אלו שהחברה חייבת להם כסף, מעוניינים לגשת להליך בו ימצו את הזכויות שלהם. השנייה היא כאשר בעלי המניות מעוניינים להפסיק להשקיע בחברה ומעוניינים לסיים את פעילותה.

בקשה לפירוק חברה על ידי נושה

פירוק מרצון

הליך פירוק מרצון מתקיים לאחר שהחברה ביקשה להתחיל בו והוא יתקיים ברוב הפעמים מול רשם החברות ולא מול בית המשפט. הליך זה הוא ייחודי ובמקרה של חברה יחידה אשר לא נושאת בהתחייבויות רבות ואינה בעלת נכסים רבים, ההליך גם יכול להיות מהיר ולהסתיים תוך חצי שנה או פחות.

תהליך פירוק חברה

בדרך כלל השלב הראשון בתהליך הפירוק יהיה בהבנה כי החברה היא חדלת פירעון. במצב זה היא לא יכולה להחזיר את חובותיה ולא נמצאה הדרך שהיא תחזור לפעילות תקינה שתאפשר לה בעתיד להחזיר את החובות. כדאי לדעת כי גם כאשר בעל או בעלי החברה חושבים שהם יכולים לחזור למוטב, יתכן והעובדים או הנושים לא יאמינו בהם ויזמו את תהליך הפירוק.

בקשה לפירוק חברה על ידי נושה היא אינה נדירה. במידה ובעלי החברה רוצים להמשיך להפעיל אותה עליהם לבחון את האפשרויות אשר עומדות לפניהם ורצוי לעשות זאת ברגע שמתחילים להיות קשיים תזרים. גם עורך דין וגם רואה חשבון יוכלו לסייע בשלבים הראשונים.

כמובן, פירוק חברה על ידי עובדים מתקיים כשהחברה הפסיקה לשלם לעובדים והם רוצים לקבל את זכויותיהם. במקרה כזה, בו החברה לא יכולה לשלם משכורות ואת שאר הכספים לעובדים, זהו סימן לכך שהליך פירוק חברה על ידי בית משפט מתקרב.

תפקידם של רואי החשבון ועורכי הדין

במקרה של בקשת פירוק חברה על ידי נושה יש לבחון את המקרה לעומק. יש לבדוק מהו המצב הכלכלי הנוכחי של החברה, לבחון האם יש ברשותה אפשרות לשלם את ההתחייבויות וגם להעלות את השאלה האם היא מעוניינת להמשיך להתקיים. כאן נכנסים לתמונה רואי החשבון ועורכי הדין.

בעוד שלכל חברה יש רואה חשבון שמטפל בענייניה והיא יכולה להתייעץ איתו, לא כל חברה משתמשת בשירותי עורך דין ובוודאי שלא באופן שוטף. עורך הדין יוכל לאסוף את המסמכים השונים, להסתכל על התמונה המלאה, להסביר למעורבים בדבר את המשמעות של פירוק חברה על ידי נושה ולהוביל להליך היעיל והחיובי ביותר.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן