שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

הליך מחיקת חובות

הכל על מחיקת חובות

מחיקת חובות או במילים אחרות, חדלות פירעון אשר מוביל להליך של פשיטת רגל. השם נשמע מפחיד מאד אך כאשר האדם או החברה מסיימים את התהליך, הם יכולים להתחיל דף חדש בחייהם, ללא חובות. רגע לפני שניכנס לתהליך חשוב להבין כי המטרה שלו היא לאפשר מצד אחד את החזרת החובות ומצד שני לאפשר לאדם לחיות את חייו בהתאם ליכולותיו.
  

אל עורך דין מחיקת חובות מגיעים לא פעם לקוחות מודאגים ולא במקרה. יתכן והם עומדים לפני החזרי צ'קים או שאלו כבר חזרו ויתכן מאד שהוצאה לפועל כבר פועלת כנגדם. חשוב להבין כי המטרה של הוצאה לפועל היא לסייע לאלו שמגיע להם כספים לקבל אותם. עם זאת מן הצד השני ישנו חוק ומציאות והמטרה היא שתוכלו להתפרנס ולחיות את חייכם.

מחיקת חובות פועלת לטובתכם

התעלמות מטלפונים שמגיעים מהבנק, ממכתבים ובמקרה של חברה מספקים ודרישות העובדים, לא מובילה לעולם לתוצאות טובות. במקום להתעלם יש לפנות אל עו"ד מחיקת חובות ולבחון האם ניתן לגשת להליך פשיטת רגל ומה יהיו המשמעויות שלו. לרוב, על אף השם המפחיד ועל אף שיוטלו עליכם מגבלות עתידיות שונות, תוכלו להתנהל באופן בריא יותר כשאתם נטולי חובות.

כדאי לדעת כי הליך של מחיקת החובות הוא אינו קצר ולכן נעשית פניה אל עורך דין למחיקת חובות. ברגע שהתהליך מתחיל, רשם ההוצל"פ ירצה לקרוא את הבקשה ולבדוק כי הנתונים שעומדים לפניו מתאימים לבקשה. אם תהיה טעות בטפסים או במידע שיועבר ההליך לא יוכל להתקיים ולכן אתם רוצים לנהל אותו כהלכה.

הליך מחיקת חובות

רגע פתיחת התיק

רגע פתיחת התיק ובעצם רגע קבלת הבקשה לפתוח בהליך פשיטת רגל ומחיקה של החובות הוא רגע שאתם רוצים להגיע אליו. למעשה, ברגע שמתחיל הליך מחיקת חובות ההתנהלות הופכת למקצועית והנושים מקבלים הודעה שאתם בתהליך. כתוצאה מכך הם כבר לא יוכלו ליצור אתכם קשר כדי לגבות את החוב. יש לציין כי מדובר על חובות שצברתם וכי בזמן זה אתם לא רוצים להתנהל באופן לא תקין ומומלץ להתייעץ עם עורך הדין על כך.

ברגע שנפתח התיק יחולו עליכם מגבלות. יוצא נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, לא תוכלו לפתוח עסק ולא להשתמש בכרטיס אשראי. בסיום התהליך יוסר נגדכם צו העיכוב אך יתכן ועדיין יחולו עליכם מגבלות שונות.

חשיבותו של עורך דין

במקרה של מחיקת חובות עורך דין הוא בעל המקצוע שילווה אתכם. זכותכם המלאה להתחיל ולנהל את התהליך בעצמכם, אך עליכם להבין את ההליך הבירוקרטי המדובר וכי חייכם עומדים להיות מושפעים מהמצב. אתם לא יכולים להתנהל בחוסר מקצועיות וחייבים להבין כי כל פעולה שלכם יכולה להשפיע על התוצאה.

בתהליך יבחנו כל הנכסים שלכם ויקבע כיצד הם יחולקו בין הנושים. עם זאת, בית המשפט האמון על ההליך לא ישאיר אתכם מחוסרי כל ויבחן שאתם יכולים לפתוח בדף חלק. למשל, אם אתם עובדים, משכורתכם העתידית לא תיפגע בשל מחיקת חובות הוצ"ל ואחרים.

הליך מחיקת חוק אבוד

לצד ההליך שעובר על החייב יש את הצד השני, האדם או החברה לה חייבים כספים (הנושים). במקרה זה ניתן לבצע מחיקת חובות אבודים שמשמעותה שהנושה יוכל להזדכות על החוב כיוון שלא קיבל את התשלום בעדו. הוא לא ישלם בעבורו לרשות המיסים וגם אם הכספים לא שולמו, הזיכוי יכול להיות משמעותי. מחיקת חוב אבוד אינה משאת נפשו של איש, אך היא דרך של החוק להקל על כל הנוגעים בדבר.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן