שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מדריך פעולות ראשוניות בטרם רכישת דירה

 להלן נפרט את הצעדים הראשונים בטרם קבלת החלטה לרכוש דירת מגורים. רכישת נכס מקרקעין בכלל (קרקע, נכס מסחרי וכיו'ב), ודירת מגורים בפרט – מהווה את אחת העסקאות החשובות והגדולות ביותר שאדם יבצע במהלך חיו, אם לצורך מגורים ואם לצורך השקעה.

תהליך רכישת דירה כמו כל נכס נדלנ"י אחר הינו מורכב ואף כרוך בסיכונים. לכן, כל המפורט במדריך זה אינו אמור להיות תחליף להתיעצות על ידי עורך דין נדל"ן או עו"ד מומחה לרכישת דירה, וחשוב לקבל ייצוג ע"י עו"ד במקרקעין.

בדיקות מקדמיות

בטרם קבלת החלטה לרכישת הדירה או הנכס, חשוב לסייר בה ובסביבתה מספר פעמים, בשעות היום והערב, כדי לבחון ולבדוק את  הנקודות הבאות:

  • מצב קירות ותקרת הדירה, אם ישנם סימני רטיבות או קילופי צבע, תיקונים גלויים לעין וכדומה.
  • מצב הריצוף. אם ישנן מרצפות שקועות או בולטות וכדומה.
  • שטח הדירה- ניתן לבדוק בנסח הטאבו וכן בחשבון הארנונה של הדירה.
  • חלונות ותריסים. אם ישנם סימני רטיבות בסמוך, שלבי תריסים או חלון פגועים וכדומה.
  • מצב ארונות המטבח והתכולה הנשארת, לרבות מיזוג אוויר, ככל שישנו.
  • הנוף מהדירה וכן כיווני אוויר שמצביעים גם על שעות שמש בדירה.
  • הסביבה של הדירה אם כוללת מקור רעש כגון בית ספר, גן ילדים, קניון, כביש מהיר וכדומה, או אנטנה.
  • כמובן ניתן להתרשם מהלובי, הגינה, הנקיון ומצב התחזוקה של הבניין והרחובות הסמוכים.


 נסח טאבו

נסח טאבו הינו העתק רישום מפנקס המקרקעין, כלומר מסמך המאושר על ידי לשכת רישום מקרקעין, שכולל את המידע לגבי הנכס כפי שמופיע בלשכת רישום המקרקעין. מנסח הטאבו ניתן ללמוד על זהות הבעלים של הדירה או הנכס, מתי הבעלים הנוכחי רכש את הנכס, באם הנכס בבעלות פרטית או בחכירה ממנהל מקרקעי ישראל, אם ישנו רכוש משותף ושיעור החלק ברכוש המשותף שצמוד לנכס, אם ישנה חניה, מחסן וכדומה. נסח הטאבו מלמד אם הנכס ממושכן ואם ישנה משכנתא על הנכס, וזהו מעין תעודת זהות של הנכס.

אפשר לקבל באמצעות האינטרנט  את נסח  הטאבו, ע"י תשלום של מספר שקלים. כדי לקבל נסח טאבו אותנתי במידת וודאות גבוהה, יש צורך להתיצב או לשלוח שליח ללשכת רישום המקרקעין ולבקש נסח טאבו מקורי וחתום.

ניתן להוציא נסח טאבו ע"י הזנת מספרי גוש וחלקה, אשר מופיעים בחוזה הרכישה של הדירה וגם בחשבון הארנונה של הנכס.

התיעצות במומחה

 כרוכשי דירה, אתם מעוניינים לוודא את מצב הדירה בטרם החתימה על ההסכם ותשלום למוכרים ממיטב כספכם. מומלץ לפנות לבצע ביקורת של הדירה ע"י מומחה שהינו מהנדס בניין או חברה העורכת בדק בית וביקורת מבנים. חוות דעת כזו תאפיין את מצב הדירה, תפקוד מערכותיה, סביבת הדירה, מפגעים, סביבת הדירה, השכונה, וכן תפרט  תמונת מצב של חריגות וצווים למיניהם במידה והמוכר מסתיר. במידה ובמהלך ביצוע בדיקת דירה יזוהו ליקויים במערכות הדירה או בלאי כלשהו יצוין הדבר בחוות הדעת וכן יינתן אומדן לביצוע התיקונים. כרוכש הדירה תוכל להביא בפני המוכר את מסקנות חוות הדעת ולנסות להוריד ממחיר הדירה את עלות התיקונים שיצוינו בחוות הדעת המסכמת את תהליך בדיקת דירה. לעיתים, במידה וישנן בדירה ליקויים קונסטרוקטיביים שזוהו בעת ביצוע בדיקת דירה תמליץ חוות הדעת בפירוש לא לרכוש את הדירה.

דברי ההסבר אשר מפורטים באתר זה הובאו בצורה חלקית ותמציתית, ולצורך מתן הסבר כללי והכוונה לאדם הסביר. בשום מקרה, אין לראות בהם ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ולקראת כל עסקת מכר במקרקעין – מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין, על מנת להבטיח את כל זכויותיכם עפ"י חוק.
משרדנו מתמחה בתחום הנדל"ן על כל היבטיו לרבות מיסוי נדל"ן.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן