שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

הפטר בפשיטת רגל

קבלת צו הפטר בפשיטת רגל צו הפטר בפשיטת רגל הוא סיומו של ההליך הממושך שמבוצע מול בית המשפט, הכונס, ההוצאה לפועל, הנושים וגופים אחרים. הלכה למעשה, ההפטר משמעו כי החייב פושט הרגל הינו פטור מכל החובות הקודמים ליום שבו ניתן ההפטר, למעט כמה חובות שעליהם לא ניתן פטור מלא או פטור בכלל. את הצו נותן בית המשפט המחוזי לאחר שעמד החייב בכל ההחזרים הנגזרים מתוכנית הפירעון, או שהוגשה בקשה למתן צו הפטר מטעם הכונס הרשמי או נציגיו.

סיום הליכי פשיטת רגל הליכי פשיטת רגל יכולים להסתיים באחת מתוך שלוש דרכים. הראשונה היא קבלת הפטר בפשיטת רגל מכל החובות הניתנים לתביעה במסגרת זו. מכאן והלאה החייב פטור מכל חובותיו שלפני מתן ההפטר, מלבד חובות שנוצרו בדרך של רמייה, חובות הקשורים לקנסות למדינה או להתחייבויות להימנעות מעבירות, וכן חובות הקשורים לדמי מזונות (עליהם ניתן לקבל לעיתים פטור חלקי).


הדרך השנייה של סיום הליכי פשיטת רגל הינה קבלה וביצוע של הצעת הסדר שהציעה החייב, ושאותה אישר בית המשפט המחוזי. הדרך השלישית היא ביטול של התהליך כולו מפני שאין בו כל תועלת לנושים, או מפני שהחייב ניצל את ההליכים לרעה.
למעשה, מרגע שניתן הפטר בפשיטת רגל החייב יכול להשתמש בו על מנת ליהנות מהגנה משפטית גם במקרה שנושה זה או אחר יחליט לתבוע אותו או לפנות להוצאה לפועל בהמשך הדרך. זאת, כל עוד מדובר בחובות שנצברו לפני מתן ההפטר מן הרציונאל שיכול היה הנושה לטפל בחוב במסגרת הליכי פשיטת הרגל, וכעת המועד כבר חלף. 

קבלת ההפטר אינה מובנת מאליה חשוב לדעת שבהתאם לרפורמה שנכנסת לתוקף בחודש ספטמבר 2019, נקבע פרק זמן מקסימאלי של 4 וחצי שנים לכל היותר, בין ההכרזה אל אדם כפושט רגל ועד למתן צו ההפטר. אפשר בהחלט לקצר תקופה זו באופן משמעותי, כל מקרה נבדק ונבחן לגופו. זאת, בהנחה שעמד בכל התחייבויותיו. מדובר בפרק זמן מוגבל המאפשר לחייב לדעת מתי לכל המאוחר יוכל לפתוח דף חדש בחיים. מצד שני, אין בכך לומר שקבלת ההפטר מובטחת. על החייב לנהוג בצורה רצינית, אחראית, אמינה וראויה ולעמוד בכל ההתחייבויות אשר נקבעו לו בתוכנית הפירעון.
כמו כן, כאשר הוא מנסה להבריח או להסתיר נכסים מפני היחידה החוקרת את יכולותיו הכלכליות, עלול הדבר להוביל להתמשכות ההליכים במקום לקיצורים. בכל מקרה, חשוב שאת ההליכים ילווה עורך דין מנוסה, אשר יכול להביא לקיצור ההליכים הבירוקרטים, ולמניעת טעויות וסרבול, ולהגעה אל צו ההפטר בדרך החלקה והמהירה ביותר שבאפשר.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן