שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מתי צריך ייפוי כוח נוטריוני?

יפוי כח נוטריוני הוא מסמך מהותי ובעל חשיבות גבוהה מאד. מדובר במסמך שיש לו תוקף משפטי והוא מעביר סמכות ו/או הרשאות שונות ממי שמייפה את הכוח אל המיופה שלו. בעולם המשפט קיימים לא מעט מקרים שבהם נדרש ייפוי כוח אשר חתום על ידי עורך דין שהוא נוטריון – מה שנותן למסמך תוקף משפטי והשלכות שונות על התהליך אשר בגינו נדרש המסמך מלכתחילה. חשוב לדעת שאם נדרש ייפוי כוח נוטריוני הרי מדובר בנושא שיש לו השלכות ולא מדובר בעניין פעוט או קטן.

עצם חתימתו של נוטריון על מסמך ייפוי הכוח מאשרת את בחינתו של הנוטריון את שני הצדדים ואישורו כי הם אכן מי שהם טוענים שהם. כאשר מדובר, למשל, בקיום עסקת מקרקעין או נדל"ן שיש בה עניינים כספיים בסכומים גבוהים יש חשיבות עצומה לווידוא שאכן מיופה הכוח הוא מי שמייפה הכוח מתכוון אליו, סומך עליו ומבין את ההשלכות של ייפוי הכוח עצמו. לנוטריון עצמו יש אחריות כלפי הטופס שעליו חותמים הצדדים ועליו לדעת מעל לכל ספק שמדובר בשני הצדדים כפי שהם מציגים את עצמם בליווי המסמכים המזהים הדרושים.

איך חותמים על ייפוי כוח?

כאשר פונים אל נוטריון הוא יוביל את התהליך, יסביר לצדדים על המשמעות של החתימות שלהם וידריך אותם בדיוק מה ואיך לעשות. לכל עורך דין שהוא גם נוטריון יהיה נוסח ייפוי כוח נוטריוני שניתן לחרוג ממנו אך חשוב לשמור על המבנה שלו ולא לסטות בהרבה מהתבנית, שכן היא זו שמוכרת ומאושרת על ידי משרד המשפטים והיא גם זו שמוכרת על ידי גופי המדינה אשר לרוב דורשים את ייפוי הכוח מהלקוח.

כל טופס חייב להיות מותאם בדיוק לצרכים העומדים על הפרק, על הנוטריון לשנות את מין הצדדים כך שיהיו תואמים לאנשים שעומדים מולו, עליו לזהות אותם ולהחתים אותם על גבי המסמך. לאחר מכן יחתום הוא בעצמו על המסמך המדובר. כל אחד מהם יקבל העתק שעליו מופיעות החתימות של כולם והעתק יישאר גם בידיו של הנוטריון.

זקוקים ליפוי כוח נוטריוני? משרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי הוא הכתובת המתאימה להיעזר בשירותיה. המשרד מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן ומקרקעין ומציע סיוע נוטריוני ומשפטי ברמה גבוהה ובהתאמה מלאה. 

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן