שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

כמה עולה נוטריון משכנתא

מדוע נדרשים שירותיו של נוטריון בעת הליך של נטילת משכנתא?

הליך של נטילת משכנתא כידוע הוא הליך ביורוקרטי די סבוך, יחסית, ויש לו כמה וכמה שלבים שצריך לבצע על מנת לקבל את אישור ואיתו את כסף ההלוואה. משכנתא מהווה הלוואה משתלמת מאד והיא ניתנת כנגד רכישה של נכס שמהווה כנגדה ערובה. מסיבות מוצדקות, או שלא מוצדקות- הבנק, בחסות החוק, לא מוצא את הנכס כערובה הולמת דיה ומחייב את הלווה להעמיד ערבים לכיסויה. זאת לצד חובת קיום ביטוח המשכנתא ודרישה למעבר שלבים נוספים בדרך.
למידע נוסף לחצו כאן

נוטריון משכנתא הוא נוטריון מוסמך ולגיטימי שתפקידו לאמת ייפוי הכוח שהערבים נדרשים לספק במהלך נטילת משכנתא. באופן הזה, בנוסף למשכון הנכס הבנק מחייב להעמיד אנשים שיישאו באחריות על החזר ההלוואה במידה והלווה לא יוכל לעמוד בה מסיבות כאלה ואחרות. כדאי לדעת שקיומה של פוליסת ביטוח משכנתא מגנה גם על הערב ומכסה את החזר המשכנתא במרבית המקרים שבהם הלווה מאבד את מסוגלותו לעשות כן.

כמה עולה נוטריון משכנתא ומתי הוא נחוץ?

בכל פעם שאדם נוטל הלוואה מהבנק לצורך רכישת מקרקעין ובהתאם לחוק, עליו להוכיח את יכולת פירעון ההלוואה על ידו. תפקידו של הבנק להגן על עצמו ולכן לצד שיעבוד הנכס כנגד ההלוואה, הלווה נדרש להציג עוד מי מטעמו שיישא באחריות לפירעון ההלוואה בעת הצורך. אותו נציג הוא בעצם ערב ללווה, לכן הלווה מחויב להציג ייפוי כוח נוטריוני ובלתי חוזר אשר מעניק את הלגיטימציה לדרוש בו כנושא באחריות על ההלוואה. בשונה מייפוי כוח נוטריוני סטנדרטי, אשר בדרך כלל בעל תוקף שגרתי של כעשר שנים. במקרה של ייפוי כוח למטרות משכנתא, מדובר על ייפוי כוח בלתי חוזר, כלומר שתוקפו אינו עתיד לפוג כל עת שקיימת המשכנתא.

ייפוי כוח נדרש לא רק בעת נטילת משכנתא ברכישת נכס מקרקעין חדש, אלא גם במקרה של גירושין שבסופם דירה שהייתה רשומה על שם שני בני הזוג ועוברת לבעלות של בן זוג אחד תידרש בייפוי כוח חדש. כאשר עדיין עומדת משכנתא כנגד נכס שהועבר בעלות או הוסר ממנו בעלים אחד במסגרת גירושין- יידרש בעל הדירה החדש או הנותר להעמיד ערב מטעמו עבור המשכנתא וייפוי כוח נוטריוני ובלתי חוזר עבורו, כנדרש.

ייפוי הכוח הנוטריוני לטובת המשכנתא הוא הליך די קצר אשר נעשה בפגישה אחת ובפשטות רבה. ההליך עצמו הוא פשוט למדי ואורכו מספר דקות בלבד, במהלכן הנוטריון מאשר את זהותו של מייפה הכוח ומיופה הכוח. הוא עושה זאת באמצעות אישור תעודות זהות שהובאו מבעוד מועד. תעודות הזהות קבילות גם כדרכונים, כאשר המסמכים צריכים להיות רשמיים, מקוריים ובתקוף.

במהלך פגישת האימות הנוטריון יאשר ויאמת את זהות הצדדים וימלא יחד עמם את טפסי הבנק אשר מהווים את הנוסח הרשמי לטופס ייפוי הכוח ובהתאם לדרישות הרשמיות. בסיום יחתום הנוטריון ויטביע את חותמו הנחוץ.

תאום הפגישה עם הנוטריון נעשית בהתאם לפניות יומן המשרד, כאשר במשרד הנוטריון עו"ד רוני הראלי ניתן לתאם פגישת נוטריון למשכנתא מהיום למחר.
חתימת נוטריון משכנתא מחיר

מהי עלות נוטריון משכנתא

חתימת נוטריון משכנתא מחיר קבוע ובהתאם למחירון, כפי שקבע אותו משרד המשפטים ועומד על 169 ₪ עבור אימותו של אדם אחד והראשון שחותם על מסמך ייפוי הכוח. עלותה של כל חתימה נוספת על המסמך היא 69 ₪ .

למה כדאי לבחור משרד עורכי דין מקצועי?

אף על פי שאישור נוטריוני למשכנתא היא פרוצדורה קטנה יחסית, רכישה של נכס מקרקעין היא לא פרוצדורה קטנה בכלל, בעיקר לא בהקשר להיקף הכלכלי שלה, בטח לא בישראל של 2022. משרד עורכי דין מקצועי דיו יספק הרבה מעבר לפרוצדורה נוטריונית בלבד ויעניק את רשת הביטחון הכה חיונית לעסקה מסדר גודל שכזה. בנוסף לניסיון ומומחיות המשרד הנחוצים, עליו להיות גם נגיש ומרכזי ללקוחותיו.

האם המאמר סיפק את המידע שחיפשתם? האם אתם זקוקים לשירותי נוטריון לייפוי כוח לקבלת משכנתא? משרד עו"ד ונוטריון רוני הראלי מתמחה בליווי עסקאות מקרקעין, בניית ובדיקת חוזים, ליווי מכירות ורכישות ותהליכים משפטיים בארץ ובחו"ל.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן