שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מהו גובה שכר הטרחה לעריכת יפוי כח מתמשך?

מהו גובה שכר הטרחה לעריכת יפוי כח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך עלות, עצות ומידע חיוני

שנת 2016 היא השנה בה התרחש אחד התיקונים הגדולים במשפט הישראלי בכל הנוגע לאפוטרופסות וניהול ענייניו של אדם שאינו מסוגל יותר לקבל החלטות בכוחות עצמו בשל מחלה, תאונה או מגבלה נפשית.

עד אותה שנה, אם אדם הפך לא כשיר לטפל בענייניו בשל מצב בריאותי, עמדה בפניו ובפני משפחתו רק ברירה אחת שהיא מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט שיטפל בענייניו. במקרים אלה האדם עצמו נותר ללא יכולת השפעה על מי יטפל בעניינו וכיצד יעשה זאת.

התיקון לחוק הביא איתו את האפשרות להסדר משפטי בו האדם יכול לקבוע בדעה צלולה מי יטפל בענייניו במקרה ולא יוכל לעשות זאת יותר ובאיזה אופן הוא ירצה שזה יעשה. במאמר זה נתמקד בהסבר על המהות והעלויות הכרוכות בעריכת הסדר משפטי זה שנקרא ייפוי כוח מתמשך.

מה זה יפויי כח מתמשך?

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי בו אדם בוחר מי יטפל בענייניו בנסיבות בהן הוא לא יוכל לעשות זאת יותר בעצמו. הבחירה תעשה רק על ידי אדם בוגר (מעל גיל 18) ורק כאשר הוא נמצא בדעה צלולה ומבין את המטרה, המשמעות והתוצאות של מתן ייפוי כח זה.

ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לכל ענייניו של הממנה יחדיו, להתייחס רק לעניינים אישיים שכוללים את ענייניו הרפואיים, גופניים, חברתיים ונפשיים או להתייחס רק לענייני רכוש, נכסים וכספים של הממנה. יפויי הכוח יכול לכלול בתוכו הנחיות מקדימות לגבי האופן שבו מבקש הממנה שינוהלו הדברים או להשאיר את ההחלטה בידי מיופה הכח.

עורך הדין יוודא שהאדם הממנה חותם על הייפוי מתוך בחירה חופשית וללא לחץ מטעם שום גורם ושהוא מבין את המשמעות המלאה של ייפוי הכח. כמו כן, הוא יצרף לייפוי את הסכמת מיופה הכח לבחירה בו, אחרי שהוסברו לו המשמעויות והתנאים הנדרשים.

ייפוי כוח מתמשך מחיר ואופן ביצוע

יפויי הכח יערך ויאושר רק על ידי עורך דין, או גורם מקצועי מוסמך במקרה של יפויי כח רפואי בלבד, אשר אין לו אינטרס אישי בנושא ואשר קיבל הכשרה והסמכה רשמית מטעם האפוטרופוס הכללי. את יפויי הכח יפקיד עורך הדין או הממנה אצל האפוטרופוס הכללי שיאשר את המסמך ויוסיף אותו למאגר ההפקדות.

החוק לא קובע עבור מי שעורך יפוי כח מתמשך תעריף קבוע ולכן כל עורך דין שעבר את ההסמכה המתאימה רשאי לבקש עבור ייפוי כח מתמשך שכר טרחה על פי בחירתו ושיקוליו. התעריף עשוי להשתנות על פי גורמים שונים שמשפיעים על התמחור. למשל, האם זה ייפוי כח מתמשך לנושא אחד או לנושאים רבים הקשורים לניהול ענייניו של הממנה? האם יש צורך לנסח הנחיות מקדימות לאופן הטיפול בענייניו? ועוד.

בנוסף, העלות תכלול היבטים נוספים כמו מידת הותק של עורך הדין והמומחיות שלו בתחום, הזמן ומספר הפגישות הנדרשות על מנת לערוך ולאשר את המסמך ומידת המורכבות של הנושא.

שכר טרחה עבור עריכת ייפוי כח מתמשך באמצעות משרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי מסתכמת בעלות של 5,000 ₪ בלבד.

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך

טווח המחירים לעריכת ייפוי כח מתמשך נע על ספקטרום של כמה אלפי שקלים. בבחירת עורך הדין שיטפל ביפוי הכח חשוב לבדוק שהוא הוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי לעריכת יפויי כוח מתמשכים ושהוא מופיע ברשימת עורכי הדין המוסמכים לכך באתר לשכת עורכי הדין.

במידה ובני זוג רוצים לערוך ייפוי כח מתמשך ביחד הם יוכלו לקבל מחיר מיוחד לייפוי כח מתמשך זוגי, אך חשוב לציין שעבור כל אחד מבני הזוג יש לערוך ייפוי כח נפרד שאינו תלוי בזה של בן או בת הזוג ושהם אינם צריכים למנות את אותו מיופה הכח.

לסיכום, התיקון שהוכנס בחוק האפוטרופסות רק לפני שנים ספורות, משנה את המציאות של כולנו ומאפשר לכל אחד ואחת את זכות הבחירה וההשפעה על האופן בו ינוהלו עניינינו במידה ולא נוכל לעשות זאת בכוחות עצמנו בעתיד.

אין ספק שזוהי החלטה מרחיקת לכת בה החוק תומך בזכותו של אדם על עתידו ומונע פגיעה בשוגג או בכוונה בקיום רצונותיו כאשר הוא במצב לא כשיר להביע אותם. זהו הליך פשוט יחסית אשר מומלץ לכל אדם להסדיר בעודו צלול ובריא.

אם אתם צריכים עזרה בעריכה ובאישור של ייפוי כח מתמשך, אנחנו במשרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי עומדים לרשותכם. משרדנו מספק שירותי עריכה, חתימה והפקדה של ייפוי כח מתמשך תוך הקפדה על אמינות, רגישות ואחריות.

אנחנו יודעים שייפוי כוח ברור ומלא הוא בסיס לשקט הנפשי שלכם ולכן אנו מקפידים ללוות ולהסביר את כל שלבי התהליך תוך שמירה על האינטרסים והרצונות שלכם.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן