שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מהן עלויות עריכת הסכם ממון?

עריכת הסכם ממון

סביר להניח, שזה לא הדבר הראשון שמעסיק זוגות מאוהבים, אבל הסכם ממון הופך לנושא שיחה נפוץ יותר ויותר בקרב זוגות צעירים שרוצים לקבל החלטה אחראית לגבי העתיד המשותף שלהם. כמו כן, למרות האמונה הרווחת שהסכם ממון זה רק לעשירים, הסכם ממון יכול להועיל לבני זוג מרקעים כלכליים שונים.

לפני שניגשים להכנת ההסכם רבים שואלים את עצמם כמה זה עשוי לעלות. במאמר הבא נבדוק ונשווה את העלויות הקשורות להסכם ממון לפני נישואים.

למידע נוסף לחצו כאן

מה זה הסכם ממון?

לפני שנכנסים לנושא של מחיר הסכם ממון, חשוב להבין מה זה הסכם ממון ולמי הוא נחוץ.
הסכם ממון הוא חוזה בין בני זוג, שמסדיר באופן חוקי את חלוקת הכסף והרכוש המשותף במקרים של פרידה וגירושין.
למרות שניתן לערוך הסכם ממון גם במהלך הנישואין, רוב הזוגות יערכו את ההסכם לפני החתונה. זה אמנם לא פשוט לעסוק באפשרות של פרידה בשלב כל כך מוקדם במערכת היחסים, אך הסכם ממון שנעשה בצורה נכונה על ידי עורך דין מיומן יכול לתת הרבה שקט נפשי לשני בני הזוג.

למעשה, ניתן להסתכל על הסכם ממון כעל מעין תעודת ביטוח. עושים את הביטוח בתקופה שבה הכל טוב, מתוך מחשבה שאם בעתיד דברים ישתנו – נהיה מוכנים לכך. כמו בכל ביטוח, התקווה היא שלא נצטרך להשתמש בו אף פעם.

הסכם ממון טוב יכלול סוגיות עתידיות שעלולות לעלות ולא רק את נושא חלוקת הנכסים הקיימים במקרה של פרידה. לדוגמה מה מוסכם לגבי קבלת ירושה, רכישת דירה משותפת בהמשך הדרך, מתנות שוות ערך וכדומה.

עלות עריכת הסכם ממון

הסכם ממון מחיר ועלויות: כמה עולה לעשות הסכם ממון?

כמובן, שלכל הסכם ממון עלות מעט שונה בהתאם לצרכים של בני הזוג וכתלות במספר גורמים. עורך דין שעוסק בתחום הסכמי ממון יפגוש את בני הזוג על מנת להעריך את המצב הכלכלי של כל אחד מהם, לסייע בניהול המשא ומתן ולבסוף, לערוך הסכם ממון שתפור במיוחד עבור צרכי שני בני הזוג.
עריכת ההסכם עולה כסף, כיוון שהיא דורשת את זמנו של עורך דין מוסמך ו/או נוטריון, שישלים את הפרויקט.

העלות תלויה במספר גורמים עיקריים:

  • היקף הרכוש והנכסים –
    לרוב, שני הצדדים מגיעים למערכת היחסים כשכבר יש להם נכסים משלהם כמו בית בבעלותם, משכורת מעבודה, עסק וכד'.
  • מורכבות ההסכם –
    המורכבות תלויה גם בכמות הנכסים, אך גם במידת הצורך במשא ומתן מתמשך בין בני הזוג. ככל שיש יותר מורכבות בניסוח הסכם ממון, שכר הטרחה שיגבה עורך הדין, יהיה גבוה יותר.
  • מידת המומחיות והוותק של עורך הדין –
    הניסיון והמיומנות של איש המקצוע אליו פונים מהווים שיקול בתמחור השירות. לכן, לפני חתימת הסכם ממון, הצעת מחיר מעורך הדין תאפשר לבצע בחירה נכונה.
  • תרגום נוטריוני לשפה אחרת –
    במידה ויש צורך לתרגם את ההסכם תהיה תוספת תשלום עבור התרגום.

הסכמי ממון כוללים מידע חשוב ובעל משמעות משפטית ולכן, על אף שניתן לנסח אותם באופן עצמאי, מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום, שינסח את ההסכם בצורה מקצועית וקבילה מבחינה משפטית. לאחר חישוב עלות הסכם ממון, עורך דין יגבה בדרך כלל סכום שנע בין 3,000-10,000 ₪ להסכם.

במשרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי, המחיר הבסיסי של עריכת הסכם ממון הוא 2,500 ₪. למחיר זה יכולות להתווסף עלויות בהתאם למשתנים שפורטו. עלות חתימת נוטריון לתיקוּף הסכם הממון היא 394 ש"ח ועוד 68 ₪ לכל עותק נוסף (המחירים הם לפני מע"מ).

הסכם ממון נוטריון או בית משפט?

עלותו של הסכם ממון מתחלקת לשני חלקים:

  • החלק הראשון – עלות עריכת ההסכם, אותה יש לשלם לעורך הדין שערך את ההסכם.
  • החלק השני – אישור ההסכם על ידי נוטריון או בית משפט, על מנת לתת לו תוקף משפטי. עורך דין שהוא גם נוטריון יוכל לטפל בשני החלקים של עריכת ואישור ההסכם.

עלות אישור הסכם ממון בבית המשפט כרוכה בתשלום אגרה סטנדרטית של 505 ₪ ואילו אצל נוטריון, העלות היא 420 ש"ח בתוספת מע"מ (עלות זו מתייחסת לאישור הסכם הממון בלבד, לא לעריכתו).
אם חותמים על הסכם לפני החתונה ניתן לאשר אותו גם אצל נוטריון, אך אם חותמים עליו לאחר החתונה, ניתן לאשרו אך ורק בבית משפט – אז, העלות מעט גבוהה יותר.

כאן המקום להדגיש שני שיקולים נוספים חשובים מאד, שאינם נוגעים ישירות לעלות אישור ההסכם:

  • מסגרת הזמן להשלמת התהליך –
    אמנם, ישנה אפשרות לנסח הסכם ממון בצורה עצמאית ולתַקֵף אותו בבית משפט לענייני משפחה, אך הליך זה דורש תיאום מועד מול יומן המזכירות של בית המשפט. העומס הרב המוטל על בתי המשפט, עלול לגרום למועד הפגישה להיות רחוק למדי ולפעמים, להידחות עד לאחר מועד החתונה.

  • ההיבט של הייעוץ והסיוע בעריכת ההסכם –
    שופט אינו מספק יעוץ ואינו עוסק בעריכת ההסכם, אלא רק מוודא ששני בני הזוג הזדהו בפניו וכי ההסכם מבטא את רצון שני הצדדים.

השיקולים הללו מקנים יתרון מובהק לביצוע התהליך מול נוטריון, שידאג לכל ההיבטים החשובים, יערוך את ההסכם ואף יאשר ויתקף אותו בחתימתו, באופן שיהפוך אותו לקביל באופן חוקי ורשמי גם בבית משפט.

יש לסייג ולומר, כי הליך זה צריך להתבצע לפני החתונה. הסכם ממון שנערך לאחר הנישואין (או אצל בני זוג שמנהלים חיים משותפים ללא כוונה להינשא), הינו הסכם בעל תוקף חוזי בלבד כמו כל חוזה בין שני צדדים.

כיצד מתבצע תהליך העריכה והאישור של הסכם ממון אצל נוטריון?

במשרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי, התהליך מתחיל בשיחה טלפונית, בה אחד מבני הזוג, או שניהם, מוסר לנוטריון את רצונותיו. לאורך השיחה, הנוטריון שואל שאלות מנחות, מחווה את דעתו, מייעץ וממליץ מה כדאי להכניס להסכם ובאיזה אופן.
בתום השיחה, הנוטריון יכין טיוטה ראשונית של ההסכם, עוד לפני הפגישה עם בני הזוג, על מנת לחסוך מהלקוחות את הטרחה שבהגעה לכמה מפגשים פנים אל פנים. הטיוטה נשלחת אל הלקוחות באימייל והם מעבירים לנוטריון את הערותיהם באימייל חוזר, בטלפון, או אפילו ב"ווטסאפ" למספר 054-4566223. ההסכם נשלח אליהם בחזרה לאחר ביצוע השינויים וכך הלאה, עד ששני בני הזוג מביעים שביעות רצון מהתוצאה.
בשלב זה, מתאמים פגישה בין הנוטריון לבני הזוג, במהלכה הוא עובר איתם על פרטי ההסכם ובמידת הצורך, עורך בו שינויים נוספים. באותה פגישה, הנוטריון גם מכין את אימות חתימות בני הזוג על הסכם הממון.

אילו דברים על הלקוחות להכין מראש?

בני הזוג צריכים לקבל מראש רק החלטות כלליות כיצד ברצונם לנהוג ברכושם. האם הם מעוניינים בהפרדה ברכוש לאורך כל הדרך? האם הם מעדיפים הפרדה עד למועד הנישואין כאשר, לאחר החתונה כל רכוש שיירכש על ידם יהיה שייך לשניהם? מעבר לכך, אין צורך להכין שום דבר מראש. שאר ההחלטות יתקבלו תוך כדי מענה על שאלותיו המנחות של הנוטריון, בתהליך הליווי על ידו.

זקוקים לסיוע בכתיבה ואישור של הסכם ממון? אם כן, הגעתם למקום הנכון! משרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי מספק שירותי עריכת הסכמי ממון ושירותים נוטריונים מקצועיים תוך הקפדה על אמינות, רגישות ואחריות.
אנחנו יודעים, שהסכם טוב הוא בסיס לשקט נפשי בעתיד ולכן, אנו מקפידים ללוות את בני הזוג בכל שלבי התהליך תוך שמירה על האינטרסים המשותפים שלהם.

פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם. למידע נוסף, צרו קשר:

בטלפון: 03-693-5290  |  בדוא"ל: roni@ronilaw.co.il  |  בפקס: 076-510-3698
או, השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן