שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מה זה ייפוי כוח נוטריוני

מה זה ייפוי כוח נוטריוני ואיך להשיג ייפוי כח כללי באנגלית

באופן כללי ייפוי כוח הוא אמצעי רשמי, חברתי ומשפטי שמאפשר לאדם להעניק לאדם אחר סמכות על ענייניו- באופן חלקי או מלא. ישנו מגוון די גדול של תרחישים שונים במסגרתם עשוי להיות שימוש וצורך בקיומו והצגתו של ייפוי כוח.

בחלק מסוים של המקרים ייפוי הכוח יכול להיות מסמך עקרוני בלבד, שחתום על ידי מייפה הכוח בלבד, ואילו במקרים אחרים המסך מוכרח יהיה להיות רשמי ומעוגן משפטית ובנוסף לחתימתו של מיפה הכוח נדרשת תהיה גם חתימה של נוטריון. ההבדל בין הדרישות נובע, מטבע הדברים מאופי העניין.

כך למשל, במקרים שבהם נדרש ייפוי כוח למטרות רשמיות בלבד, מסמך כתוב אפילו בכתב יד עם חתימה של מייפה הכוח תספיק לרוב. הרבה פעמים ביחסי עסקים מקומיים הדרישה לייפוי כוח תהיה לשם הרשמיות בלבד. כך למשל, אדם שרכש טלפון סלולארי ורוצה לשלוח את הילד שלו לתיקון המכשיר במידת הצורך, לעיתים יתבקש להציג ייפוי כוח בסיסי על מנת להגן על המוצר ובעליו.

לעומת זאת, יש מקרים שבהם ייפוי כוח חתום על ידי המיפה בלבד- לא יספיק. לרוב אלו יהיו מקרים בהם גורמים ממשלתיים או גדולים מאד מעורבים כמו בנדל"ן, מול הבנקים או מול חברות ביטוח. בהתנהלות עסקית ייפוי הכוח יינתן בדרך כלל לעורך דין.

מתי נדרש ייפוי כוח משפטי?

ייפוי כוח משפטי או נוטריוני הוא ייפוי כוח שנעשה במעמד משפטי של נוטריון במטרה לאשר את זהות מייפה הכוח, האותנטיות של המסמך והתוקף שלו. ייפוי כוח משפטי יידרש בדרך כלל במצבים של קיום חוזה או ניהול מסחר בתחום הנדל"ן ו/או מול הבנקים או לחלופין מול חברות הביטוח כפי שנכתב קודם לכן.

בדרך כלל מסמך ייפוי כוח נדרש במצבים של קיום עסקאות נדל"ן ו/או בעבודה מול הבנקים במקרים של סגירת חשבון, העברת חשבון, פירעון הלוואה, נטילת משכנתא בחו"ל ועוד. בעת מכירת עסקת נדל"ן ישנם תהליכים שונים שבמהלכם מתקיים פעם הרבה פעמים בין המכירה לביצוע הרישום. ייפוי כוח בדרך כלל ניתן במצבים כאלה, על מנת להגן על הרוכש ועל זכויותיו.

מקרה נוסף בו יכול להידרש מסמך ייפוי כוח הוא במצב של סגירת חשבון בנק לדוגמה. בדרך כלל על מנת לסגור חשבון בנק נדרשת נוכחות פיזית של בעל החשבון על מנת לעשות זאת. יחד עם זאת, הרבה פעמים במצבים של תושב שעזב את הארץ ואין באפשרותו להגיע באופן פיזי על מנת לאמת את זהותו ולסגור את החשבון כמתבקש על פי הנהלים המקובלים. במקרים כאלה ניתן להעניק ייפוי כוח נוטריוני לבא כוחו ולסגור את החשבון, כאשר זהותו מאומתת לא באופן ישיר בבנק, אלא באמצעות האישור הנוטריוני. הנוטריון צריך לאמת את זהות מייפה הכוח וחתימתו היא שמאשרת כי אכן הזהות אומתה וייפוי הכוח חוקי.

ייפוי כוח נוטריוני דוגמא ניתן למצוא באתר. להמשך גלישה נא ללחוץ כאן

מתי צריך ייפוי כוח בלתי חוזר באנגלית

ייפוי כוח בדרך כלל נדרש במקום פעילותו של האדם, ולכן לרוב גם יעשה בשפה המדוברת. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם ייפוי כוח יידרש בשפה זרה. במקרים שבהם הדרישה לייפוי כוח תהיה מגורם רשמי כלשהו הדרישה תהיה בדרך כלל לייפוי כוח נוטריוני.

לרוב, יהיה די בנוסח של ייפוי כוח לייצוג באנגלית. יחד עם זאת יהיו מקרים שבהם הדרישה לתרגום תהיה בשפת המקום, במידה וזו שונה מאנגלית. טופס ייפוי כוח כללי באנגלית כולל פרטים מלאים של הממנה ופרטים מלאים של המיופה, לרבות שם, תעודת זהות וכתובת עדכנית וחתימה שלהם שתאומת על ידי נוטריון.

כמו כן, המסמך יפרט את הסמכויות הניתנות למיופה, ופעולות שהמיופה יכול לעשות בשם הממנה כמו ניהול כספי הממונה, קבלת החלטות רפואיות, ייצוג בפני הרשויות ועוד. הטופס גם יכול לפרט את הגבלות הסמכות של המיופה. בנוסף, הטופס יכלול את תוקף ייפוי הכוח ובאם הוא מוגבל בזמן ותנאים ספציפיים.

יש לציין כי יפוי כח נוטריוני באנגלית יידרש בדרך כלל לפעולות כמו רשמיות כלליות. ייפוי כוח כללי נוטריוני דוגמא הוא נוסח בסיסי שמתייחס לפרטיו של המייפה, המיופה ולעיתים גם סיבת הייפוי או תחום הייפוי הספציפי.

יפוי כוח בלתי חוזר באנגלית ניתן על מנת לאשר את העברת הזכויות המלאה, לצמיתות. כך למשל במקרה של רכישת נכס. ייפוי כוח בלתי חוזר מיועד לספק פתרון לפרק זמן מסוים שבמהלכו רוכש הנכס נותר חשוף. השלב שבין הרכישה לבין הרישום עשוי לקחת זמן מה ובזמן זה עשויים לקרות דברים שונים- החל מתרמית ועד למוות. על מנת להגן על הרוכש ניתן ייפוי הכח הבלתי חוזר, וכאשר הרכישה נעשית בארצות הברית, הוא נדרש להיות באנגלית.

תוקף ייפוי כוח נוטריוני שאינו ייפוי כוח בלתי חוזר, בין אם מדובר על ייפוי כוח לאדם פרטי באנגלית או בעברית, או בכל שפה אחרת מוגבל בדרך כלל לתקופה שהיא עד עשר שנים שניתן להאריכה.

ייפוי כוח מתמשך באנגלית נדרש במצבים שונים, לרבות:

  • אדם בעל נכסים או עסקים במדינה זרה: למי שיש נכסים או עסקים במדינה זרה, ייתכן שיצטרך ייפוי כוח מתמשך בשפה האנגלית כדי לאפשר למישהו אחר לנהל אותם עבורו במקרה שלא יוכל לעשות זאת בעצמו.
  • אדם המתגורר במדינה זרה: מי שמתגורר במדינה זרה, ייתכן שיידרש בייפוי כוח מתמשך באנגלית כדי לאפשר למישהו אחר לטפל בענייניו האישיים והפיננסיים.
  • אדם המטפל בקרוב משפחה במדינה זרה: מי שמטפל בקרוב משפחה במדינה זרה, ייתכן ויידרש בייפוי כוח מתמשך באנגלית כדי לאפשר קבלת החלטות רפואיות או משפטיות עבורו במקרה שלא יוכל לעשות זאת בעצמו.
  • אדם המעוניין להבטיח רצף טיפול רפואי: מי שמעוניין להבטיח רצף טיפול רפואי במקרה שהוא לא יוכל לקבל החלטות רפואיות בעצמו, ייתכן שיידרש לייפוי כוח מתמשך רפואי בשפה האנגלית.

יפוי כוח נוטריוני דוגמא

משרד עו"ד מומלץ לייפוי כוח באנגלית ועברית

אם אתם זקוקים לייפוי כוח נוטריוני, בעברית או בכל שפה אחרת, חשוב לפנות למשרד מרכזי ונגיש, שיוכל לספק לכם גם שירות מהיר במקרי חירום או במקרה הצורך, ושיוכל להעניק תרגום בשפות נוספות מלבד אנגלית במידת הנדרש.

משרד עורכי הדין והנוטריון רוני הראלי מספק את כל השירותים המשפטיים הדרושים לניהול וליווי עסקאות נדל"ן בארץ ובחו"ל, וכן שירותי ייעוץ משפטי ונוטריון בתחומים כלליים.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן