שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

עורך דין חדלות פירעון

מהי חדלות פירעון של חברה ומהן האפשרויות העומדות לפניה

חדלות פירעון היא מצב בו חייב לא יכול להמשיך לשלם את ההתחייבויות שנטל על עצמו. החייב יכול להיות אדם פרטי או חברה. במקרה של אי יכולת לשלם יש להתחיל בהליך בשם חדלת פירעון כאשר הליך זה יכול להתבצע על ידי אדם פרטי, חברה פרטית וחברה בע"מ.

 
חשוב להבין מה זה חדלות פירעון ולהפריד בין אי יכולת לשלם לבין אי רצון. מבחינה חוקית, עומדת לפני האדם או החברה אפשרות לצאת להליך הסדר מול הנושים להם הוא חייב כספים וזאת בתנאי שהסיבה לכך היא אי יכולת לשלם. חוסר רצון לשלם הוא אינו סיבה להסדר ולכן אחד הדברים שיש להוכיח הוא את אי היכולת או במילים אחרות, חדלות פירעון חברה או אדם.

סיבות המובילות אל חדלות פירעון

הסיבות לכך שאדם או חברה מגיעים למצב זה יכולות להיות מגוונות אך נובעות במהותן במקור אחד. מתן אשראי, הלוואה או רכישה בגרייס. חברות רבות מתנהלות באופן בו הן לוקחות על עצמן התחייבויות בידיעה שיוכלו להחזיר אותן בעתיד. עם זאת, לא תמיד התוכניות תואמות את הכוונות והתוצאה היא חדלות פירעון חברה בע"מ, חברה או אדם פרטי.

חשוב להבין שהסיבה למצב תהיה בדרך כלל תמימה לחלוטין וכי ברור שכדי לפתוח עסק או חברה יש צורך בהלוואות וקבלת אשראי. התנהלות לא נכונה, הוצאת כספים רבים, עלויות גבוהות מהצפוי וגם מצבים בלתי צפויים (כדוגמת הקורונה), יכולים להוביל למצב של חדלות פירעון של חברה.

עורך דין חדלות פירעון

מחוסר יכולת לשלם לסגירת החברה

חדלות פירעון חברה בע מ או כל חברה אחרת היא שלב אחד בתהליך. בשלב הראשון בעלי החברה, בעלי המניות או הנושים שמים לב כי לחברה אין יכולת לשלם את ההתחייבויות שלה. פעמים רבות בשלבים הראשונים החברה מאמינה שתוכל להמשיך את קיומה והיא מנסה לבצע פעולות שונות כדי להמשיך להתקיים. בין היתר היא יכולה לפנות בבקשה להגדלת האשראי, לשוחח עם הנושים ולבקש פריסת חוב ועוד.

יש לציין כי תמיד מומלץ לפנות אל עורכי דין חדלות פירעון כדי לדעת מהן האפשרויות העומדות בפני החברה. אם החברה יכולה להמשיך להתקיים ולעלות לדרך המלך, כך יעשה, אך אם נבחנו האפשרויות השונות וברור כי אין דרך לעשות זאת, יש להתחיל בהליך פירוק.

מהרגע בו ברור שישנה אי יכולת לשלם מתחיל הליך שבסיומו תיסגר החברה. בשלב הראשון תוגש בקשה לרשם החברות או לבית המשפט (תלוי בהליך) ומרגע זה החברה לא תוכל להמשיך לצבור חובות אך גם לא תשלם את ההתחייבויות שלה. עבור חברה חדלת פירעון זהו ההליך הנכון ביותר וזאת על אף שבסיומו היא לא תתקיים יותר.

עורך דין חדלות פירעון מומלץ

רגע לפני שתחפשו אחר עורך דין חדלות פירעון מומלץ עליכם להבין את חשיבותו. ההליך שאתם עומדים לפניו הוא הליך משפטי מורכב שלא פעם כולל השלכות אישיות ורגשיות. אתם רוצים לוודא שיעמוד לצידכם עורך דין חדלות פירעון שמכיר היטב את התהליך, שעבד עם חברה בסדר גודל דומה לזו שלכם (למשל אם אתם חברה בע"מ חשוב שיהיה לו ניסיון עם חברה שכזו) ושיסביר לכם את ההליך.

החל מהשאלה "חדלות פירעון מה זה" ועד למה עליכם לעשות, אתם צריכים שיעמדו לרשותכם אנשי המקצוע הטובים ביותר. התהליך הוא הליך בירוקרטי אך הוא ישפיע על ההתנהלות היום יומית שלכם עכשיו ובעתיד. ברור כי במקרה של חדלות פירעון עורכי דין הם בעלי המקצוע שתרצו לפנות אליהם כבר בהתלבטויות הראשוניות.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן