שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

עורך דין פשיטת רגל בתל אביב

ליווי מטעם עורך דין פשיטת רגל בתל אביב עורך דין פשיטת רגל בתל אביב מלווה את לקוחותיו בתהליך המיועד לאפשר להם לפתוח דף חדש, מאחר ואינם מסוגלים לשלם את חובותיהם לנושים. יש לציין כי גם מצד הנושים מדובר בתהליך בעל היבטים חיוביים, שכן הוא מסדיר את החובות ומחלק את התשלומים ביניהם על פי סדר עדיפויות הקבוע בחוק.

כמה מילים על התהליך עורך דין פשיטת רגל בתל אביב יסביר לכם כי החוק המרכזי העוסק בנושא זה הוא החוק החדש שנקרא חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כמו כן, יוסבר לכם כי ישנם כמה שלבים המרכיבים את התהליך שעומד בפניכם, לרבות הגשת הבקשה לפשיטת הרגל, צו כינוס, הכרזה על פשיטת הרגל ולבסוף מתן צו הפטר. מדובר בתהליך בעל היבטים ביורוקרטים לא פשוטים שבהם חייבים לעמוד בצורה דקדקנית ולהפגין אמינות, שקיפות, רצינות ואחריות. כמו כן, בתהליך מעורבים ערכאות שונות כגון בית המשפט המחוזי, אשר בסמכותו לקבוע האם בקשת פשיטת הרגל תתקבל או תידחה. אם הבקשה נדחית, למשל כי בית המשפט התרשם שההסתבכות הכלכלית לא הייתה בתום לב, ההזדמנות עלולה שלא לחזור על עצמה, ולכן יש להקפיד על ניסוח הולם והצגה נאותה של המצב והנסיבות לבקשה. במידה ובקשת פשיטת הרגל מתקבלת על ידי בית המשפט המחוזי, הוא יוציא צו כינוס או צו לפתיחת הליכים שמשמעותו עצירה של ההליכים המשפטים וכן הליכי הוצאה לפועל אם קיימים כנגד הלקוח. בשלב זה יחידה מסוימת במשרדי הכונס הרשמי מתחילה לבצע פעולות שונות, אשר מטרתן לאתר נכסים של החייב. זאת על מנת שאפשר יהיה לחלק את הנכסים הללו בין הנושים השונים ובהתאם לסדר הקבוע בחוק, ולמנוע ניסיונות להונאה עם נכסים אלו או להבריח אותם אל מחוץ לגבולות ישראל.

כיצד ממשיך תהליך פשיטת הרגל בשלב הבא בית המשפט המחוזי מכריז כאמור כי החייב הינו פושט רגל, ומכאן והלאה נאספים כל נכסיו הידועים ומחלקים אותם לנושים לפי עקרונות השוויון והעדיפות. דהיינו, על פי החובות משועבדים, חובות על מיסים, שכירות, משכורות וכן הלאה – שהינם החובות המרכזיים, ובמידה שנשאר מה לחלק לאחר מכן יקבלו שאר החייבים את חלקם. יחד עם זאת, ברוב המקרים נכסי החייב אינם מספיקים על מנת להשיב את החובות במלואם לכלל הנושאים, שהרי אם לא כן לא צריך היה בפשיטת הרגל. בסיומו של התהליך יוצא על ידי בית המשפט צו הפטר, אשר משמעו כי מוצו כל החזרי החובות האפשריים מתוך סך הנכסים הקיימים, ולכן ישנה מחיקה של שאר החובות אף אם לא שולמו.  יש לציין כי זוהי סקירה קצרה בלבד של התהליך אשר קיימות בו עוד אפשרויות, וכן תתי שלבים נוספים.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן