שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

פשיטת רגל אדם פרטי

פשיטת רגל אישית – איך מתחילים? במרבית המקרים, אדם פרטי המגיע לידי פשיטת רגל אינו מכיר את התהליך, את משמעותו ומטרותיו, והוא לומד זאת מפי עורך הדין המלווה אותו. להלן נביא כמה עובדות שכדאי להכיר כבר בתחילת הדרך.

דברים שחשוב לדעת על פשיטת רגל על קצה המזלג, נסביר כי פשיטת רגל היא תהליך מוסדר העוסק באנשים שאינם יכולים לשלם את החובות שצברו לנושה אחד או למספר נושים. יש הנוטים לחשוב כי הגוף האחראי על העניין הוא ההוצאה לפועל אולם מדובר בטעות. למעשה, מי שאמון על התהליכים הוא גוף הנקרא הכונס הרשמי, אשר תקפידו לשמש בתור נאמן על הנכסים השונים של החייב, במידה ובית המשפט לא מינה נאמן אחר, וגם במידה שמונה נאמן אחר יהיה פיקוח עליו מטעם הכונס הרשמי. על כל פנים, עקב מורכבותם וחשיבותם של תיקי פשיטת רגל לחייב עצמו ולנושים, לא מטפלים בהם במסגרת של בית משפט השלום אלא רק בבית משפט מחוזי. כפי שניתן להבין, פשיטת רגל אישית היא תהליך מוסדר ומפוקח שחייב לעמוד בדינים ברורים ובתקנות מפורטות. זאת על מנת להבטיח כי החייב שמצוי בקושי כלכלי חמור אכן יוכל לקבל לבסוף את האפשרות לפתוח בחייו דף חדש, וזאת עם מתן הפטר מחובותיו בסיום התהליך המשמש עבורו הגנה האומרת כי חובותיו הקודמים נמחקו. מצד שני, הפיקוח והסדר נדרשים על מנת לכנס את הנכסים של החייב, לדאוג כי כולם יאותרו ולא יוברחו או יוסתרו, ויחולקו בין הנושים השונים בהתאם לעקרונות החלוקה הקבועים בחוק.

מתי אפשר להגיש בקשה לפשיטת רגל הגשת בקשה לאישור פשיטת רגל אדם פרטי מוגשת אל כונס הנכסים הרשמי, ולאחר שהעילות שלה נבחנו הוא מעביר אותה לבית המשפט המחוזי ביחד עם המלצות. חשוב לדעת שלא בכל מצב אפשר להגיש את הבקשה וצריכים להתקיים מספר תנאים האמורים בחוק. לדוגמא, לא ניתן להגיש בקשת פשיטת רגל בסכומים הנמוכים מ-17 אלף שקלים פחות או יותר, אלא מטעמים מיוחדים (מדובר בסכום המתעדכן מעת לעת). בכל מקרה, יש לזכור כי הגשת הבקשה כרוכה גם בתשלום פיקדון, ומעבר לכך יש לצרף מסמכים שונים כמו ויתור סודיות, תצהיר אימות הכנסות ונכסים ועוד. חשוב להבין כי את בקשת פשיטת הרגל יכולים להגיש גם נושים, ולא רק חייבים, וגם כאן ישנם תנאים שצריכים להתקיים, כמו סכום מינימאלי של חובות העומד על כ- 50 אלף שקלים נכון להיום.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן