שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

צוואה בפני נוטריון

עריכת צוואה בפני נוטריון משרדנו מספק קשת רחבה של שירותים בתחומי עריכת הדין ושירותי נוטריון לסוגיהם, לרבות עריכת צוואה בפני נוטריון. מדובר באחת הדרכים החוקיות, האפשריות והמקובלות לעריכת צוואות, אשר מקנה להן תוקף חוקי שאינו נופל מכל דרך אחרת, וזאת בעלויות קבועות והוגנות שכל אחד יכול להרשות לעצמו.

כמה מילים על עריכת צוואה החוק בישראל אינו מחייב אדם בעריכת צוואה, ואם לא הותיר אחריו צוואה יחולק העיזבון בהתאם לאמור בחוק הירושה. חוק זה קובע את אופן חלוקת הנכסים והכספים על פי סדר מסוים של יורשים, בהתאם לקרבתם אל המנוח. החוק נוסח כך שהחלוקה תשקף את הקרבה באופן הצודק והראוי ביותר ברמה הכללית. יחד עם זאת, חלק גדול מהאנשים מעוניינים בחלוקה שונה של עיזבונם, וברצונות אלו חוק הירושה אינו מטפל. לדוגמא, יש מי שמעוניין כי לאחר מותו אשתו תקבל את מלוא העיזבון במקום שתתחלק בו שווה בשווה עם ילדיו. בנוסף, יש מי שמעוניין להותיר את העסק לילד אחד, את הדירה לאחר, את חשבונות הבנק לאחר וכן הלאה. יש המעוניינים להותיר חלק גדול יותר מעיזבונם לאחד על חשבון האחר, בהתאם לשיקוליהם השונים, יש המתחשבים גם בהיבטים של מיסוי וחיסכון כספי, וכן הלאה. כאמור, ללא עריכת צוואה תקפה וחוקית אין אפשרות לממש את הרצונות הללו, ומכאן חשיבותה.

עריכת צוואה בפני נוטריון על פי חוק הירושה, ניתן לערוך צוואה בפני נוטריון והיא אינה נופלת בחוזקה ותקפותה מכל דרך אחרת, אפילו לא מסמכות של צוואה בפני שופט. במילים אחרות, כאשר עורכים צוואה עם נוטריון הסיכון לערעור על תקפותה בעתיד הינו קטן מאוד, הקטן ביותר שאפשר. כמו כן, מדובר בהליך קצר יחסית שבו המצווה מגיע עם הצוואה, והנוטריון מוודא כי הוא מבין את תוכנה, כשיר מבחינה מנטאלית ונפשית, שאין עליו השפעות לא הוגנות, וחותם עליה באופן חופשי ומרצונו.  יש לציין כי הליך מהיר זה כרוך בעלויות סבירות והוגנות אשר נקבעו זה מכבר על ידי משרד המשפטים, וכל מי שמספק שירותי נוטריון בארץ מחויב בהן. המחיר עומד על כמאתיים ארבעים שקלים לעותק אחד של הצוואה, ולאחר מכן תשלום פחות בהרבה לכל עותק נוסף שהמצווה מעוניין בו. יחד עם זאת, במידה שהמצווה מעוניין גם בעריכת הצוואה על ידי עורך דין במשרדנו יש לקחת בחשבון את העלויות הכרוכות גם בשירות זה, המשתנות לפי מספר קריטריונים. 

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן