שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

תהליך פירוק חברה ללא הצהרת כושר פירעון

פירוק חברה מרצון

חברה אשר הגיע למצב בו היא לא יכולה לשלם את חובותיה עשויה לבחור בהליך פירוק מרצון. הליך זה מאפשר להקפיא את החובות אך גם את הנכסים. פירוק חברת יחיד או חברה בע"מ ומרצון תתבצע מול רשם החברות (בניגוד להליך שאינו מרצון ומתקיים בבית המשפט) ובסיומו יכולים בעלי המניות להתחיל בדרך חדשה.

למידע נוסף לחצו כאן

סיבות לפנות להליך פירוק חברה

ישנם מקרים בהם יתחיל התהליך על ידי גורמים חיצוניים כמו הנושים שיזמו את הפירוק, אך במקרה זה מדובר על פירוק החברה מרצון ומיוזמתה. הסיבות לכך יכולות להיות:

חדלות פירעון

פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון מתבצע כשהחברה פונה מיוזמתה לרשם החברות כיוון שאינה יכולה לעמוד בהתחייבויות שלה. ברגע שמתחיל ההליך נעצרת הפעילות עד לחלוקת נכסים ובסיום ההליך החברה לא קיימת יותר.

סכסוך שותפים

כאשר השותפים אינם מסכימים בניהם ולא מצליחים ליישב את הסכסוכים ואי ההסכמות ולנהל את החברה, הם יכולים להחליט לפנות להליך פירוק מרצון של חברה. זהו פתרון אשר מאפשרים לנוגעים בדבר לסיים את ההתנהלות כשצד שלישי אובייקטיבי מעורב בתהליך.

אי פעילות

חברה אשר הוקמה אך לא עשתה כל פעילות במשך שנה או לחילופין, חברה אשר לא הייתה פעילה במשך שנה, יכול לפנות להליך פירוק חברות מרצון כדי שבעליה יוכלו להמשיך הלאה לעיסוקיהם ללא כל התחייבות כלפי רשויות המס.

החלטת בעלי מניות

פירוק חברה על ידי בעל מניות תתבצע לאחר ישיבה בה ידונו הדברים ובעלי המניות יכריזו כי החברה היא חדלת פירעון. במקרים מסוימים כאשר מדובר על בעלים יחידים הוא יהיה בעל כל המניות בחברה ואז יקרא ההליך פירוק מרצון חברת יחיד.

הדרך המהירה לפירוק חברת יחיד

במידה ומדובר על חברת יחיד אשר לו כל הזכויות בחברה ניתן לבצע הליך זריז של פירוק מרצון לחברת יחיד. המסלול מתאים במקרים בהם לחברה אין נכסים רבים ואין לה התחייבויות רבות לנושים רבים. בתהליך זה יהיה על בעל החברה להוכיח כי יש לו יכולת לטפל בהתחייבויות. במקרה של פירוק חברת יחיד מרצון התהליך יכול להסתיים תוך חצי שנה או פחות.

תהליך פירוק חברה ללא הצהרת כושר פירעון

טיפים לקראת הליך פירוק חברה

אם אתם חושבים על תהליך פירוק חברה מרצון או חברה בע"מ, תרצו לבצע את ההליך במקצועיות ומינימום פגיעה. הטיפים יסייעו לכם לעבור את ההליך בהצלחה:

פנו לעורך דין מומחה

אתם לא רוצים לעבור את התהליך לבד אך גם לא להתחיל אותו כשאתם לא יודעים לקראת מה אתם עומדים. עורך הדין יוכל לבחון יחד אתכם האם ניתן לבצע פירוק חברה בע"מ מרצון או חברת יחיד, להסביר לכם על ההליך וללוות אותו במקצועיות.

הכירו את התהליך

פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון הוא הליך שאתם רוצים להתכונן אליו. בקשו לדעת אילו מסמכים לאסוף, להבין את השלבים השונים ונסו להישאר מקצועיים ככל האפשר. גם אם הסיבה לפירוק היא בקשת בעלי מניות או תוצאה של סכסוך, זכרו שאתם עומדים לפני דרך חדשה וככל שיהיה לכם יותר מידע כך יהיה לכם קל יותר.

הקדימו להתייעץ עם אנשי מקצוע

עורך הדין ורואה החשבון הם אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם לא רק בתהליך פירוק חברה מרצון חברת יחיד או בע"מ אלא יוכלו לעזור לכם להחליט אם לגשת לתהליך ולעשות זאת בצורה חכמה ומיטבית. בהתייעצויות בחנו כיצד תוכלו לחסוך בעלויות בדרך ולבצע את הפעולות החוקיות הנכונות ושיובילו לסיום מוצלח ומהיר ככל האפשר של הפירוק. פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון נשמע אולי הליך מפחיד, אולם אל דאגה, אנשי המקצוע בקיאים בו ויהיו לעזר רב.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן