שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מהו גובה שכר הטרחה לעריכת יפוי כח מתמשך?

מהו גובה שכר הטרחה לעריכת יפוי כח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך עלות, עצות ומידע חיוני

שנת 2016 היא השנה בה התרחש אחד התיקונים הגדולים במשפט הישראלי בכל הנוגע לאפוטרופסות וניהול ענייניו של אדם שאינו מסוגל יותר לקבל החלטות בכוחות עצמו בשל מחלה, תאונה או מגבלה נפשית.

עד אותה שנה, אם אדם הפך לא כשיר לטפל בענייניו בשל מצב בריאותי, עמדה בפניו ובפני משפחתו רק ברירה אחת שהיא מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט שיטפל בענייניו. במקרים אלה האדם עצמו נותר ללא יכולת השפעה על מי יטפל בעניינו וכיצד יעשה זאת.

התיקון לחוק הביא אתו את האפשרות להסדר משפטי בו האדם יכול לקבוע בדעה צלולה מי יטפל בענייניו במקרה ולא יוכל לעשות זאת יותר ובאיזה אופן הוא ירצה שזה יעשה. במאמר זה נתמקד בהסבר על המהות והעלויות הכרוכות בעריכת הסדר משפטי זה שנקרא ייפוי כח מתמשך.

מה זה יפויי כח מתמשך?

יפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי בו אדם בוחר מי יטפל בענייניו בנסיבות בהן הוא לא יוכל לעשות זאת יותר בעצמו. הבחירה תעשה רק על ידי אדם בוגר (מעל גיל 18) ורק כאשר הוא נמצא בדעה צלולה ומבין את המטרה, המשמעות והתוצאות של מתן ייפוי כח זה.

ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לכל ענייניו של הממנה יחדיו. כך, הייפוי יכול להתייחס רק לעניינים אישיים שכוללים את ענייניו הרפואיים, גופניים, חברתיים ונפשיים, או להתייחס רק לענייני רכוש, נכסים וכספים של הממנה. יפויי הכוח יכול לכלול בתוכו הנחיות מקדימות לגבי האופן שבו מבקש הממנה שינוהלו הדברים או להשאיר את ההחלטה בידי מיופה הכח.

עורך הדין יוודא שהאדם הממנה חותם על הייפוי מתוך בחירה חופשית וללא לחץ מטעם שום גורם ושהוא מבין את המשמעות המלאה של ייפוי הכח. כמו כן, הוא יצרף לייפוי את הסכמת מיופה הכח לבחירה בו, אחרי שהוסברו לו המשמעויות והתנאים הנדרשים.

ייפוי כוח מתמשך- עריכה והפקדה

עריכה והפקדה של ייפוי כוח מתמשך מבוצעת רק על ידי עורך דין, או גורם מקצועי מוסמך במקרה של יפויי כח רפואי בלבד, אשר אין לו אינטרס אישי בנושא ואשר קיבל הכשרה והסמכה רשמית מטעם האפוטרופוס הכללי. לאחר עריכת ייפוי כוח מתמשך יפקיד אותו עורך הדין או הממנה אצל האפוטרופוס הכללי שיאשר את המסמך ויוסיף אותו למאגר ההפקדות.

ובכל מקרה בבחירת עורך הדין שיטפל ביפוי הכח חשוב לבדוק שהוא הוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי לעריכת יפויי כוח מתמשכים ושהוא מופיע ברשימת עורכי הדין המוסמכים לכך באתר לשכת עורכי הדין.

ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

מבקשים להבין מהו עבור ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה מומלץ? החוק לא קובע שכר טרחת עו ד ייפוי כוח מתמשך קבוע, לכן כל עורך דין שעבר את ההסמכה המתאימה רשאי לבקש שכר טרחה ייפוי כוח מתמשך על פי בחירתו ושיקוליו. התעריף עבור עריכת יפוי כוח מתמשך עשוי להשתנות על פי גורמים שונים שמשפיעים על התמחור. למשל, האם זה ייפוי כח מתמשך לנושא אחד או לנושאים רבים הקשורים לניהול ענייניו של הממנה? האם יש צורך לנסח הנחיות מקדימות לאופן הטיפול בענייניו? ועוד.

בנוסף, עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך תכלול היבטים נוספים כמו מידת הותק של עורך הדין והמומחיות שלו בתחום, הזמן ומספר הפגישות הנדרשות על מנת לערוך ולאשר את המסמך ומידת המורכבות של הנושא. ובאופן כללי טווח המחירים לעריכת ייפוי כח מתמשך נע על ספקטרום של כמה אלפי שקלים.

כמו כן, במידה ובני זוג רוצים לערוך ייפוי כח מתמשך ביחד הם יוכלו לקבל מחיר מיוחד לייפוי כח מתמשך זוגי, אך חשוב לציין שעבור כל אחד מבני הזוג יש לערוך ייפוי כח נפרד שאינו תלוי בזה של בן או בת הזוג ושהם אינם צריכים למנות את אותו מיופה הכח.

אצלנו במשרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי שכר טרחה עבור עריכת ייפוי כח מתמשך מסתכם בעלות של 5,000 ₪ בלבד.

חשיבות בחירת עורך דין לעריכת ייפוי כוח מתמשך

כפי שניתן להבין ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי בעל חשיבות רבה, המעניק לאדם אחר סמכות לקבל החלטות בשם האדם הממנה, במקרה בו לא יהיה מסוגל לעשות זאת בעצמו. בחירת עורך דין מתאים לליווי תהליך עריכת ייפוי כוח מתמשך היא בעלת חשיבות רבה מכמה סיבות:

  • מורכבות המסמך: ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי מורכב, הכולל סעיפים רבים בעלי השלכות משפטיות משמעותיות. עורך דין מנוסה בתחום ייפוי כוח מתמשך יוכל לסייע לכם להבין את משמעות כל סעיף וסעיף, ולוודא שהמסמך מותאם לצרכים ולרצונות הספציפיים שלכם.
  • הבטחת תוקף משפטי: כדי שייפוי כוח מתמשך יהיה בעל תוקף משפטי, הוא צריך להיות ערוך בצורה נכונה ובהתאם לחוק. עורך דין מנוסה יוודא שהמסמך עומד בכל הדרישות החוקיות, ויפחית את הסיכוי לבעיות משפטיות בעתיד.
  • ייעוץ והכוונה: עורך דין יוכל להעניק לכם ייעוץ והכוונה בנוגע לכל ההיבטים המשפטיים של ייפוי כוח מתמשך, כגון: בחירת האדם המתאים לשמש כמיופה כוח, הגדרת הסמכויות שיוענקו למיופה הכוח, התייחסות למצבים רפואיים שונים, קביעת הוראות בנוגע לטיפול רפואי, ועוד.
  • רגישות הנושא: עריכת ייפוי כוח מתמשך נוגעת לעניינים אישיים ורגישים, ודורשת טיפול מקצועי ומיומן. עורך דין מנוסה ומומלץ ידע לנהל את התהליך בצורה רגישה ומקצועית, תוך התחשבות ברגשות ובצרכים שלכם.
  • מניעת סכסוכים: ייפוי כוח מתמשך, שנערך בצורה נכונה ומקצועית, יכול למנוע סכסוכים עתידיים בין בני משפחה או בין האדם הממנה לבין המיופה כוח.

לסיכום – ייפוי כוח משתמשך

התיקון שהוכנס בחוק האפוטרופסות רק לפני שנים ספורות, משנה את המציאות של כולנו ומאפשר לכל אחד ואחת את זכות הבחירה וההשפעה על האופן בו ינוהלו עניינינו במידה ולא נוכל לעשות זאת בכוחות עצמנו בעתיד.

אין ספק שזוהי החלטה מרחיקת לכת בה החוק תומך בזכותו של אדם על עתידו ומונע פגיעה בשוגג או בכוונה בקיום רצונותיו כאשר הוא במצב לא כשיר להביע אותם. זהו הליך פשוט יחסית אשר מומלץ לכל אדם להסדיר בעודו צלול ובריא.

אם אתם צריכים עזרה בעריכה ובאישור של ייפוי כח מתמשך, אנחנו במשרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי עומדים לרשותכם. למשרדנו יש ניסיון עשיר בתחום ואנו מספקים שירותי עריכה, חתימה והפקדה של ייפוי כח מתמשך תוך הקפדה על אמינות, רגישות ואחריות.

אנחנו יודעים שייפוי כוח ברור ומלא הוא בסיס לשקט הנפשי שלכם ולכן אנו מקפידים ללוות ולהסביר את כל שלבי התהליך תוך שמירה על האינטרסים והרצונות שלכם.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן