שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

עורך דין איחוד תיקים

איך עושים איחוד תיקים בהוצאה לפועל?  איחוד תיקים הוא הליך המאפשר לרכז את כלל ההליכים שמתנהלים בהוצאה לפועל כנגדכם, אל תוך תיק מאוחד אחד בלשכה מסוימת. מדובר בצעד בעל מספר יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר בטרם נוקטים אותו, ולכן חשוב להיוועץ תחילה עם עורך דין איחוד תיקים שבקיא בנושא.

למה כדאי לעשות איחוד תיקים ראשית, חשוב להדגיש כי לאיחוד תיקים יש גם חסרונות, כגון החלת מגבלות שונות ובכל מקרה אין הכרח כי הליכים אחרים נגד החייב ייפסקו. יחד עם זאת, בשורות הבאות נסקור את היתרונות, הנובעים ממתן צו איחוד תיקים ובהנחה שאתם עומדים בצו התשלומים החודשיים שלכם. בהינתן תנאים אלו, במרבית המקרים מפסיקים הנושים לפעול כנגדכם, מה שמונע את הבעיות והקשיים הכרוכים בצווי הבאה, עיקולים וכדומה, וזוהי הקלה עצומה. כמו כן, האיחוד משמעו כי ההליכים מרוכזים תחת תיק אחד, מה שנותן עוד סדר ואורך נשימה, ומפחית בעיות שעלולות לצוץ במישורים שונים של החיים.

פנייה לאיחוד תיקים אז איך עושים איחוד תיקים? ראשית, האפשרות פתוחה בפני כל אדם שתלוי כנגדו יותר מתיק אחד בהוצל"פ, אך אי אפשר לאחר תיקים הקשורים בפסקי דין שאינם כספיים כמו משכנתא וכן אי אפשר לאחד תיקי מזונות. בשלב הראשון, יש לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום אשר יבחן את המצב, ייעץ ויסביר לכם לגבי המהלך והאפשרויות הפתוחות בפניכם. במקרים רבים איחוד תיקים הוא האופציה המועדפת אך לא תמיד. לאחר מכן, איחוד תיקים מתחיל עם הגשת בקשה אל לשכת ההוצאה לפועל אשר במסגרתה רוב התיקים כנגדכם נפתחו, אליה צריך לצרף מספר מסמכים כמו צילום תעודת זהות, צילום רישיון רכב וכדומה, צילומי חשבונות בנק, משכורת, טופס ויתור סודיות ועוד.   כמו כן, משמעותה של הבקשה הוא שמכאן והלאה יהיה עליכם לשלם לפחות שלושה אחוזים מהחובות בכל חודש, כאשר כבר במעמד הבקשה יש לשלם את התשלום הראשון. על כן, אלא הבקשה מצרפים גם אישור על התשלום הראשון, ומדובר כאמור בסך הכולל של כל החובות בתיקים המתנהלים כנגדכם בהוצאה לפועל ושאותם אתם רוצים לאחד. 

ומה בהמשך? לאחר מכן, רשם ההוצאה לפועל יבצע חקירת יכולת שלכם לאור הגילוי שהעברתם על נכסים שלכם וכן באמצעים נוספים. בהמשך תינתן ההחלטה על איחוד התיקים או דחייה של הבקשה, אחרי שנבדקו היכולות הכלכליות וכן נשמעו טענות מצד גורמים שונים העשויים להיות מושפעים מן ההחלטה. במידה שהרשם השתכנע בדבר נאותות הבקשה והיכולת לעמוד בתשלומים, יינתן צו האיחוד.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן