שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לאנשים לבחור כיצד ייראה העתיד שלהם במידה ולא יהיו  כשירים, מסיבות כאלו ואחרות,  לקבל החלטות עבור עצמם. זוהי מעין צוואה המגדירה בצורה מפורטת כיצד לנהוג בהם בעודם בחיים. יותר ויותר אנשים מגיעים למסקנה שחשוב לעשות ייפוי כח מתמשך על מנת שבבוא היום רצונותיהם יהיו מאוגדים במסמך בעל תוקף משפטי, זאת עם ליווי של עו ד ייפוי כח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף באפריל 2017 וזאת על פי תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. מסמך זה אינו כולל סוגיות של סוף החיים, לשם כך נועד חוק החולה הנוטה למות.

מחפשים עבור עריכת ייפוי כוח מתמשך עורך דין? יש לדעת כי רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך כוללת, אך ורק, עורכי דין שעברו הכשרה מיוחדת וקיבלו הסמכה רשמית בנושא על ידי לשכת עורכי הדין.

היתרונות של ייפוי כוח מתמשך

על פי החוק במדינת ישראל, רשאי כל אדם שמלאו לו 18 להכין ייפוי כוח מתמשך. מאז כניסת התיקון לחוק בשנת 2017 גדל הביקוש עבור שירותי עורכי דין לייפוי כוח מתמשך, בהיותו מסמך משפטי המציג שורה של יתרונות שמומלץ להכיר בחשיבותם.

מייתר הליך מסורבל של פנייה לאפוטרופוס הכללי – בעבר, כאשר אנשים היו מאבדים את היכולת לקבל החלטות בעצמם, היה מוטל על המשפחות שלהם לפנות לאפוטרופוס הכללי. זהו הליך שגוזל זמן יקר ומשאבים כלכליים ובעיקר, המשפחות לא תמיד ידעו מהם הרצונות של החולים ואיך הם היו רוצים שייראו חייהם מנקודה זו ואילך. כיום עורך דין לייפוי כוח מתמשך מכין את המסמך כך שכל ההיבטים מכוסים בו וההתמודדות קלה יותר באופן משמעותי.

מאפשר בחירה חופשית – אחד הדברים המפחידים בזקנה הוא שאנשים מאבדים את היכולת לבחור ותלויים באחרים שיחליטו מה טוב עבורם. מאז 2017, עם האפשרות של הגשת ייפוי כוח מתמשך, אנשים מקבלים את הזכות לשרטט באופן מדויק את מהלך חייהם מאותו רגע שבו הם אינם יכולים עוד לקבל החלטות בעצמם.

מקל על בני המשפחה – אנשים רבים, שהוריהם מגיעים למצבים בהם אינם כשירים, מתמודדים עם קשיים רגשיים ואם אין בידיהם ייפוי כוח מתמשך, הם ניצבים בפני סיטואציות בלתי אפשריות של קבלת החלטות קשות מאד. בנוסף, במקרים רבים ישנה אי הסכמה בין הילדים, מה שעלול לגרום למריבות, חיכוכים והרעת היחסים בתוך המשפחה.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

אנשים שאינם יכולים להיות מיופיי כוח

אנשים המעניקים ייפוי כוח על ענייניהם נקראים ממנים. האנשים המוסמכים לקבל החלטות בשמם של הממנים נקראים מיופי כוח ועליהם להיות בני 18, לפחות. מי שחלים עליהם אחד או יותר מהתנאים הבאים אינם יכולים להתמנות מיופיי כוח.

  • אנשים שיש להם אפוטרופוס או שקיים לגביהם ייפוי כוח מתמשך שכבר נכנס לתוקף.
  • עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך שהכינו את ייפוי הכוח המתמשך או בעלי מקצוע אחרים שהיו מעורבים בתהליך כגון: רופאים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ואחים סיעודיים.
  • אנשים שבית המשפט הכריז עליהם כפושטי רגל או לקוחות מוגבלים חמורים לפי קביעה של בנק ישראל. אנשים אלה אינם יכולים להתמנות מיופי כוח לענייני רכוש.
  • אנשים המספקים לממנים שירותים מסוימים תמורת תשלום.
  • אנשים המספקים לממנים מקום מגורים תמורת תשלום.
  • אנשים שמונו מיופי כוח ל-3 אנשים, שאינם בני משפחתם.

הנושאים בהם עוסק ייפוי כוח מתמשך

 עו ד ייפוי כוח מתמשך יכול לערוך ייפוי כוח הכולל את הנושאים הבאים:

  • נושאים רפואיים – הממנים רשאים לקבוע כיצד הם מבקשים להיות מטופלים במקרים של בעיות רפואיות. חלק זה של המסמך כולל את כל מה שקשור לטיפול רפואי, אשפוז רפואי ואשפוז פסיכיאטרי.
  • נושאים של רכוש – במסמך ישנה אפשרות לפרט על מי מוטלות הסמכויות לקבל החלטות הקשורות לרכוש: נכסים, חשבונות בנק, ניהול עסק ועוד.
  • נושאים אישיים – בחלק זה מפורטות כל הפעילויות שקשורות לחיי היומיום של ממני המסמך וכאן אפשר לבחור באיזה אופן יתנהלו החיים. המזון שהם מבקשים לרכוש, מוצרי טיפוח, הנעלה וביגוד. האנשים שהם רוצים שילוו אותם להצגות, מסעדות או בתי קולנוע. כל דבר שהם רוצים שיישמר בחייהם, זה המקום לציין אותו בצורה מפורטת.

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך דואגים לטפל בכל השלבים הנדרשים על מנת להבטיח שהמסמך יהיה מפורט ככל האפשר ויתאים בצורה מדויקת לצרכים של הלקוחות. החשיבה קדימה והתכנון של סיטואציות קשות, הוא תחום שעשוי להקשות על אנשים ולכן חשוב  לבחור עורך דין ייפוי כוח מתמשך שהינו בעל רגישות גבוהה ויכולת הכלה, שתאפשר ללקוחות לו לחוש ביטחון.

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

יש לדעת כי שכר טרחה של עורך דין יפוי כח מתמשך אינו קבוע בחוק ולכן הוא אינו אחיד ונע לרוב על טווח של עד שמונת אלפים ₪. כמו כן, מחיר שכר הטרחה נקבע בהתאם למורכבות המסמך, מספר מפגשים שיש לקיים בכדי לערכו, והזמן שעורך הדין מקדיש לנושא. גם למוניטין, וותק וניסיון של עורך הדין בתחום ייפוי כוח מתמשך יש השפעה על עלות שכר הטרחה שלו. שכר הטרחה גם יעלה במידה ובנוסף לעריכת ייפוי כוח מתמשך,  יהיה צורך בשירותים נוספים הנלווים אליו, כמו עריכת צוואה או עריכת הסכם ממון.

בחירת עורך דין לייפוי כוח מתמשך

מחפשים עורך דין ייפוי כח מתמשך? קודם כל חשוב לבחור עורך דין מוסמך לכך שמופיע בתוך רשימת עורכי דין לייפוי כוח מתמשך. מעבר לכך כדאי לבחור במשרד עורך דין מוכר ומומלץ שיש לו ניסיון בעריכת ייפויי כוח מתמשכים, המבין את מורכבות ורגישות נושא זה. עורך הדין יכול לעזור לכם גם בנושאים נלווים לייפוי הכוח כמו עריכת צוואה. בנוסף, מכיוון שאין בתחום זה תעריף אחיד כדאי גם לבחור בעורך דין מומלץ המציע שירותיו עבור תעריף הוגן.

משרד עורכי דין ונוטריון המתמחה בעריכת ייפוי כוח מתמשך

משרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי הוקם בשנת 1996, וכיום יש לו 2 סניפים, האחד בתל אביב והשני בגבעת עדה, הסמוכה לבנימינה. משרדנו מוסמך לעריכת ייפוי כוח מתמשך, שירות שאנו מספקים לאור ערכי יושרה, מקצועיות בלתי מתפשרת ואמינות.

לצד עריכת ייפוי כוח מתמשך,  אנו מספקים שירותים נוספים כמו עריכה ואימות צוואות מכל הסוגים, ועריכת ואישור נוטריוני של הסכמי ממון. בנוסף, תוכלו לקבל אצלנו שירותים נוטריונים, אימות חתימה, תרגום נוטריוני, אישורי אפוסטיל, אישורי יציאה מהארץ לקטינים שאינם נוסעים עם הוריהם, הגשת מכרזים, שירותי נוטריון ציבורי ועוד.

אנו משרתים את לקוחותינו בכל מקום בארץ ומגיעים, במידת הצורך, לבתי חולים, בתי אבות, בתי סוהר, משרדי הלקוחות ועוד. ההתחייבות שלנו היא להעניק לכם שירות מהיר ולמנוע מכם המתנות ארוכות יתר על המידה.

במשרדנו מחירו של ייפוי כוח מתמשך הוא 5,000 שקלים בתוספת מע"מ. הוא כולל את כל השלבים מפגישת ההכרות הראשונה ועד שהמסמך חתום ומופקד בידי האפוטרופוס הכללי.

לפרטים נוספים או ייעוץ מקצועי, אנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן