שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

אישור העתק נוטריוני

אישור העתק נוטריוני

אישור העתק נוטריוני – דגשים חשובים

אישור העתק נוטריוני הוא מסמך המאשר שהמסמך המקורי וההעתק שלו זהים באופן מוחלט. זהו אחד האישורים הנפוצים הניתנים על ידי נוטריון אשר מאשר כי ההעתק זהה למקור. במקרים רבים, יש צורך להגיש מסמכים שונים למוסדות או גופים כאלה ואחרים ואנשים רבים מעדיפים להשאיר את המקור אצלם. מסמך מקורי, שיש רק 1 ממנו, חשוב שיישמר במקום בטוח למקרה בו הוא יידרש פעמים נוספות.

סעיף 14 לחוק הנוטריונים קובע את הדבר הבא: "לא יאשר נוטריון שמסמך פלוני הוא העתק נכון מהמקור, אלא אם המקור הוצג לפניו והוא השווה זה אל זה ומצאם שווים."  המחלקה לרישוי נוטריונים קובעת שיש צורך בהבנת המסמך על מנת לאשר העתק שלו.

למידע נוסף לחצו כאן

 

הדרישות מנוטריון להוציא אישור העתק נוטריוני

  • עליו להכיר את השפה על מנת שלא ייווצר מצב של אישור מסמך שאינו חוקי מבחינת התוכן שלו.
  • עליו להיות מסוגל לקרוא את המקור ואת ההעתק על מנת להשוות ביניהם. על פי תקנה 7 לתקנות הנוטריונים, לא ניתן לאשר מסמך שנערך בשפה שאינה מוכרת.

סוגים של אישור העתק נוטריוני

  • מסמכים מקוריים – במקרים בהם מוצגים בפני הנוטריון המסמכים המקוריים, הוא מוציא אישור העתק נוטריוני המאשר זהות בין השניים.
  • העתקים של מסמכים מקוריים – במקרים בהם יש לאשר עותק של מסמך מקורי, יציין הנוטריון בכתב או בחותמת שההעתק נאמן למקור.

מקרים בהם נדרשים אנשים לאישור העתק נוטריוני

אישורים אלה נדרשים, על פי רוב, על ידי שגרירויות, מוסדות להשכלה גבוהה, רשויות וגופים ממשלתיים. כאשר רוצים לקבל דרכון במדינה בה אושרה אזרחות, יש צורך להגיש אישור העתק נוטריוני של הדרכון הקיים. מוסדות רבים להשכלה גבוהה ברחבי העולם  דורשים מסטודנטים פוטנציאליים להגיש אישור העתק נוטריוני של תמצית רישום שבה רשומים פרטי המועמד בעברית ובאנגלית. אנשים אשר רוצים לרכוש  נכס נדל"ן בחו"ל, נדרשים להציג אישור העתק נוטריוני של דפי חשבון, דרכון ומסמכים נוספים. במידה ודפי החשבון אינם בשפה העברית, יש לתרגם אותם על  ידי נוטריון מוסמך.

אישור העתק נוטריוני

רוני הראלי – משרד עורכי דין ונוטריון

משרד עורך דין ונוטריון רוני הראלי הוקם בשנת 1996. כיום, יש למשרד שני סניפים. האחד במרכז תל אביב והשני בגבעת עדה, הסמוכה לבנימינה. השירותים שלנו ניתנים למגזר הפרטי והעסקי  והערכים המנחים אותנו הם יושרה, מקצועיות בלתי מתפשרת ואמינות.  

אצלנו תוכלו לקבל מגוון שירותים נוטריונים הנדרשים בארץ ובחו"ל. ייפוי כוח נוטריוני, תרגום נוטריוני של מסמכים שונים ובמגוון שפות, אישורים עבור תרגומים, אישור העתק נוטריוני, אישור יציאה מארץ לקטין שאינו נוסע עם הוריו, עריכת צוואות נוטריונית, אימות ועריכה של תצהירים נוטריונים, הגשת מכרזים, הסכמי ממון ועוד.

במשרד שלנו ארכיב המאפשר לכם  להזמין עותקי מסמכים שהוגשו בעבר. ניתן לקבל שירות בבית  אבות, בית מעצר, בית סוהר, בית חולים או כל מקום אחר בו  אתם נמצאים.  

לפרטים נוספים או יעוץ מקצועי, נשמח לעמוד לשירותכם בטלפון 03-6935290.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן