שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

פשיטת רגל בהליך החדש

פשיטת רגל בהליך החדש מזה 6 שנים בקירוב שהליכי פשיטת רגל מתקיימים בהתאם לרפורמה אשר מטרתה לייעל ולהבהיר, ואף לקצר את המהלכים. המטרה היא שגם החייבים וגם הנושים יידעו בצורה טובה יותר היכן הם עומדים, מתי ההליכים עומדים להסתיים ויהיה גם תמריץ לנהוג בהתאם להתחייבויות השונות של החייב.

ההליך החדש נכנס לתוקף בספטמבר 2019 והוא נוגע רק לבקשות פשיטת רגל שהוגשו החל מעת זו. למרבה הצער, עד לפני שנכנסה לתוקף הרפורמה התאפיינו הליכי פשיטת רגל בסרבול ובבירוקרטיה מרובה, מה שהוביל להארכת ההליכים באופן שהקשה על ניהול חיים תקין מצד החייבים, שלמעשה לא ידעו מתי וכיצד יסתיים ההליך. מאידך, גם הנושים לא ידעו מתי וכיצד יקבלו את כספם, ובכל עת היו מוגשות עתירות נוספות, מתקיימים דיונים משפטיים נוספים, והסיום היה נדחה למועד לא ידוע. מצב עניינים זה גם הוביל לעיתים לדחיות מכוונות מצד חייבים, למגינת ליבם של הנושים.

ההליך החדש שנכנס לתוקף כאמור, פשיטת רגל בהליך חדש, מתחילה בחודש ספטמבר 2019, אולם זו כבר נתנה את אותותיה, ולא הרבה עורכי דין בקיאים בחוק החדש , משמעויותיו וכיצד להתנהל על פיו. מטרת החוק לטפל בבעיות שתוארו לעיל. מדובר ברפורמה שבראש ובראשונה מגדירה את פרק הזמן המקסימאלי מיום שבו התקבל צו כינוס נכסים ועד ליום שבו יתמצו יכולותיו של החייב לפרוע את חובותיו. תקופת זמן זו עומדת על 4.5 שנים, ולמרות שמדובר בפרק זמן לא מבוטל הוא עדיין תוחם באופן ברור את ההליכים עד לקבלת צו ההפטר, מה שנותן פתח תקווה ואופק לחייבים שיודעים מתי יוכלו לפתוח פרק חדש בחייהם לכל המאוחר, וממרץ אותם לעמוד בהחזרים שנקבעו להם.  מעבר לכך, ברפורמה החדשה נקבעו מספר עקרונות שמטרתם לייעל את ההליכים ולא ליצור סחבת מיותרת. כך לדוגמא, נקבע כי אם חקירת היכולת מראה שהליכי פשיטת הרגל אינם יכולים להביא תועלת משמעותית לנושים, ניתן יהיה בנסיבות מסוימת להמליץ על מתן צו הפטר באופן מיידי עם ההכרזה על החייב בתור פושט רגל. כמו כן, נקבע כי חייבים אשר ישתפו פעולה באופן מלא לרבות דיווח מלא על כל מידע ורכוש, יוכלו ליהנות מקידום מהיר יותר לקראת קבלת ההפטר מחובותיהם. בנוסף, נקבע כי תוכנית הפירעון המוגשת לבית המשפט תכלול אפשרות לקבלת הפטור מותנה מייד עם אישור ההסדר וההכרזה על החייב כפושט רגל. מדובר בהפטר מותנה ולאחר שהחייב מממש את ההחזרים האמורים בתוכנית הפירעון, הוא יכול כעבור שלוש שנים לקבל הפטר מלא. 

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן