שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

פשיטת רגל יתרונות וחסרונות

פשיטת רגל – יתרונות וחסרונות

הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי- פשיטת רגל לפי החוק החדש נועדו להביא לשיקומו הכלכלי של החייב תוך הגדלת שיעור החוב שייפרע לטובת הנושים, בדרך יעילה. בדרך זו יוכל החייב לקבל הפטר מחובותיו.

להליך זה של פשיטת רגל ישנם יתרונות אולם גם חסרונות, הן מבחינת החייב והן מבחינת הנושה.

אסביר כאן את היתרונות והחסרונות בהליך זנה.

יתרונות פשיטת רגל מבחינת החייב:

  1. במסגרת הליכי חדלות פירעון, החייב ישלם תשלום חודשי אחד שיועבר לקופת כונס הנכסים הרשמי (בקיצור : "הכנ"ר") ובסוף ההליך סכומי הכסף שיצטברו יתחלקו בין הנושים שיגישו תביעות חוב. בצורה כזו, החייב מוגן מעיקולים, עיכוב רשיון נהיגה ומהליכים משפטיים שונים שהתנהלו כנגדו, והחייב חוסך כאב ראש וטרדה ועוגמת נפש בהתנהלות של כל נושה כנגד החייב.
  2. החייב שעומד בכל התנאים של הגשת בקשה להליכי חדלות פירעון יקבל הפטר מכל חובותיו בתוך ההליך.
  3. החייב יכול לנהל חשבון בנק מבלי שזה יעוקל.
  4. החייב יכול לצאת מן הארץ בכפוף להבאת שני ערבים שיערבו לחוב עד שובו לארץ.

 

חסרונות הליך פשיטת רגל מבחינת החייב:

  1. הליכי פשיטת רגל הינם ארוכים ומייגעים ודורשים מהחייב לעמוד בתנאים שונים כגון הגשת דוחות שוטפים לגבי הכנסות והוצאות שלו ושל בני משפחתו הגרים עימו.
  2. במסגרת הליך זה, הנאמן שמתמנה בתיק מפקח על התנהלותו הכלכלית של החייב ועל נכסיו. גם כונס הנכסים הרשמי מוסמך לבצע חקירה של נכסי החייב ושל עסקיו במטרה לוודא כי חובותיו לא נוצרו עקב מעשי מרמה ובאם יש באפשרות לחייב לפרוע את חובותיו לנושים וגם בכדי לוודא שהחייב לא מסתיר נכסים או מבצע הברחת נכסים.
  3. במסגרת הליכי פשיטת רגל, חל איסור על החייב למשוך שיקים ולהשתמש בכרטיס אשראי וכן אסור לו להפוך ללקוח מוגבל במיוחד בבנק, וחל עליו איסור להקים חברה או לשמש כבעל מניות בחברה ועוד.
  4. החייב מנוע במסגרת הליך זה להגיע להסדרים עם מי מנושיו, דבר שנחשב להעדפת נושים אסורה.

יתרונות הליכי פשיטת רגל מבחינת הנושה:

  1. נושה שניסה במשך תקופה ארוכה לגבות את החוב מהחייב ללא הצלחה, בשל התחמקות החייב, יצליח באמצעות הליך זה לקבל חלק מהחוב, בלי מאמצים רבים מדי, אלא בכפוף להגשת תביעת חוב בלבד. במסגרת הליך זה הנושה חוסך הוצאות רבות בתשלום אגרות והוצאות של חקירות שהיה נושא בעצמו לו היה נוקט בהליכי הוצאה לפועל.
  2. במסגרת הליך זה הנושה יודע שחלוקת נכסי החייב מתבצעת בפיקוח מסודר של כונה הנכסים הרשמי ובניהולו של נאמן, ואין חשש להעדפת נושים.

 

חסרונות הליכי פשיטת רגל מבחינת הנושה:

  1. במסגרת הליך זה הנושה לא יקבל את מלוא חובו, במיוחד כאשר לחייב יש נושים רבים והנשייה מתחלקת בין כל נושיו שהגישו תביעות חוב על פי חלוקה פרופורציונלית של גובה החובות. לכן, לעיתים הנושה מעדיף לפעול כנגד החייב במסגרת הליכי הוצאה לפועל ולנקוט בעיקולים והגבלות , דבר שאינו בר ביצוע במסגרת הליכי חדלות פירעון.
  2. הליך זה מוגבל מבחינת אורך התקופה, ובסיומה, החייב יקבל הפטר מכל חובותיו. להבדיל, במסגרת הליכי הוצאה לפועל, לנושה יש הזדמנות לעקוב אחר החייב לאורך תקופה ארוכה ולנסות להטיל עיקולים או הליכים נוספים כשהחייב עובר תקופת התאוששות, או בכלל לאחר תקופה מסוימת. דבר זה לא אפשרי כמובן באם החייב הגיש בקשה להליכי פשיטת רגל- חדלות פירעון.

האמור לעיל אינו מהווה יעוץ כלשהו. ליעוץ ובדיקת האפשרות לגשת להליכי חדלות פירעון מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בהליכים אלו, רוני הראלי, עו"ד ונוטריון, מתמחה בהליכי חדלות פירעון.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

 

 

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן