שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

פתיחת חשבון בנק לפושט רגל

כל חייב יש לו את הזכות לפתוח חשבון בנק בכל בנק שיבחר. הבנקים אינם רשאים לסרב ללא הצדקה לפתוח חשבון בנק, לרבות לאדם שנמצא בהליכי פשיטת רגל או שהיה בהליכי פשיטת רגל.
מאידך הבנק רשאי לסרב לתת אשראי לאדם שנמצא בהליכי פשיטת רגל, הליכי חדלות פירעון או שהיה בהליכים כאלו, מהחשש שהאדם ימשיך בהתנהלותו וינצל לרעה את האשראי שיעמיד הבנק לרשותו, ויעמיד את הבנק במצב של סיכון.

הבנק וכל תאגיד בנקאי, רשאי להתנות את פתיחת חשבון הבנק לחייב שנמצא בהליכי פשיטת רגל , בהצגת אישור מהכונס הרשמי או מהמנהל המיוחד שמונה בתיק של החייב.
במידה ופניתם לבנק כדי לפתוח חשבון בנק, והבנק סירב לפתוח לכם חשבון על שמכם, תוכלו לפנות אלינו ואנו נדאג לכך שתוכלו לפתוח חשבון בנק, בבנק שבחרתם.

הזכות לנהל חשבון בנק היא זכות יסודית, ממספר סיבות:

*כל אדם רשאי לנהל את הכנסותיו והוצאותיו בצורה מסודרת מחשבון שמתנהל בבנק, שהרי לא יעלה על הדעת שרשויות המדינה יתנו יד לכך כי חייב יחזיק את כספו במגירה בדירת מגוריו.
* יתרה מכך, כל אדם ובוודאי גם חייב, רשאי וגם רצוי שיעבוד, ולשם כך הוא זכאי למשכורת ולהטבות כגון ניהול קרן השתלמות וזכויות מחברות ביטוח וזכויות סוציאליות שונות ממקום עבודתו. כל אלו מתנהלים בחשבון בנק.
* כל אדם רשאי לנהל משק בית ולשלם חשבונות הכרוכים בניהול ביתו כגון תשלומי שכירות,  ארנונה, חשמל, מים ועוד. בימינו, תשלומים כאלו נעשים באמצעות הוראת קבע או העברות בנקאיות, ולא ניתן לדרוש מן החייב כי ישלם חשבונות במזומן (אם לא באמצעות כרטיס אשראי).

במידה ובנק סירב לפתוח חשבון בנק, מהסיבה כי אתם בהליכי פשיטת רגל- חדלות פירעון או שהייתם בהליכים כאלו בעבר, זכותכם גם לפנות בתלונה לבנק ישראל, ליחידה לפניות הציבור.

הסיבות בגינן בנק יכול לסרב לפתוח חשבון בנק הן:

פעילות בעייתית בחשבון כגון הפקדת שיקים מזויפים, חשד מוצדק להלבנת הון על ידי החייב, התנהגות אלימה של החייב כלפי מי מעובדי הבנק, היות החייב לקוח מוגבל או לקוח מוגבל מיוחד, לקוח מוגבל חמור עפ"י הוראות חוק שיקים ללא כיסוי, התשמ"א-1981, וכדומה.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן