שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

טופס אימות חתימה נוטריוני

טופס אימות חתימה נוטריוני

כל המידע על טופס אימות חתימה נוטריוני

אימות חתימה נוטריוני מעניק תוקף משפטי למסמכים אותם מאשר הנוטריון. עצם החתימה מהווה אישור שניתן להתייחס אל המסמכים כמהימנים ומקוריים. בסעיף 11 בחוק הנוטריונים משנת 1977, כתוב במפורש: "לא יאמת נוטריון חתימתו של אדם על מסמך אלא אם החותם עמד לפניו, זוהה וחתם בפניו על המסמך."

בדרך כלל, הפעולה הנוטריונית והחתימה יתבצעו באותו מועד. ישנם מצבים חריגים שבהם הדבר אינו ניתן לביצוע כמו במקרה של מתן שירות בחו"ל. במקרים אלה,  כאשר מועד ההתייצבות והחתימה הם בתאריך אחד ומועד הוצאת האישור הנוטריוני הוא במועד אחר, יצוינו על  טופס החתימה שני מועדים. מועד החתימה של הלקוח ומועד הוצאת האישור הנוטריוני. מספר הטופס יינתן במועד הוצאת האישור, למרות שהמסמך נחתם עוד קודם לכן.

למידע נוסף לחצו כאן

 

מקרים נפוצים בהם נדרש טופס אימות חתימה נוטריוני

  • אישור הסכם ממון – בשנים האחרונה, עלה מספרם של הזוגות המבקשים להסדיר את הנושאים הכלכליים בטרם יבואו בברית הנישואין. מטרת ההסכם היא למנוע חילוקי דעות וחיכוכים מיותרים במקרה של גירושין.
  • צוואה – על פי החוק במדינת ישראל, נדרשת חתימה של נוטריון על מנת לאשר תוקף של צוואה. הסיבה היא שחשוב שתהיה הוכחה קונקרטית לכך שהצוואה אכן מייצגת את רצונו של המת וכי הוא ניסח את הצוואה בדעה צלולה וללא כפייה מצד אף גורם.
  • ייפוי כוח על משכנתא – כאשר רוצים לקחת משכנתא על מנת לרכוש בית, משעבדים חלק מן הנכס בתמורה להלוואה ארוכת טווח שמוחזרת בתשלומים הנקבעים מראש. כדי שהשעבוד יהיה בעל תוקף חוקי, חייב הבנק לקבל ייפוי כוח הדורש חתימה של נוטריון.
  • אימות חתימה נוטריוני בערבית – תקנה 9 א' בתקנות הנוטריונים קובעת שאישור נוטריוני ייערך בעברית או בערבית והביקוש לאימות חתימה בשפה הערבית נמצא בעלייה מתמדת. מדובר, בעיקר, בתרגום מסמכים רפואיים, משפטיים, תעודות ועוד.
  • אימות חתימה בשם תאגיד או בשם אדם אחר – ישנם מקרים בהם נדרש אימות חתימה נוטריוני בשם אדם אחר או תאגיד. לדוגמא, תאגיד שנדרש לחתום על מסמך של ייפוי כוח. במידה ומתבקש נוטריון לאמת חתימה של אדם בשם מישהו אחר, הוא יבקש לקבל ראיה בכתב בדבר זכותו של אותו אדם לחתום. הנוטריון יצרף לעותק האישור הנוטריוני, שיישאר אצלו, את הראיה שהוצגה בפניו. במקרים בהם החתימה היא בשם חברה, הנוטריון משתמש בטופס 9, העוסק באימות חתימה של החותם בשם החברה. כמובן שעל הנוטריון מוטלת החובה לוודא שהתאגיד או החברה אכן קיימים באמצעות קבלה של תעודת רישום חברה או תעודת התאגדות.
  • אימות חתימה נוטריוני של קטין – במקרים בהם מדובר בקטין, על הנוטריון לפעול בהתאם לסעיפים 4 עד 7 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות הקובעות כי פעולות של קטינים דורשות הסכמתו של אפוטרופוס.

טופס אימות חתימה נוטריוני

מה קורה כשיש כמה מסמכים לאותו לקוח?

במקרים אלה, אפשרי בהחלט לצרף מסמכים אחדים לאותו טופס אימות חתימה. מחובתו של הנוטריון לפרט בטופס כי הלקוח חתם על מסמכים מסומנים באותיות לפי סדר ה א"ב ולציין על הנספחים את מספרם.

רוני הראלי – משרד עורכי דין ונוטריון

משרד עורכי דין ונוטריון שהוקם בשנת 1996 וכיום פועל בשני סניפים. האחד במרכז תל אביב והשני בגבעת עדה, הסמוכה לבנימינה.

המשרד שלנו מציע את כל שירותי הנוטריון הדרושים בארץ ובחו"ל כגון: תרגום עסקי, אימות נוטריוני, אישור יציאה מהארץ לקטין שאינו נוסע עם הוריו, ייפוי כוח נוטריוני, אימות ועריכה של תצהירים נוטריונים, הסכמי ממון, עריכת צוואות מכל הסוגים, הגשת מכרזים, אימות חתימות ועוד.

השירותים שלנו ניתנים למגזר הפרטי והעסקי כאחד. הערכים המובילים אותנו בעבודה הם: יושרה, מקצועיות בלתי מתפשרת ואמינות.

לפרטים נוספים או יעוץ מקצועי, אנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר בטלפון  03-6935290.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן