שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

ביטול צו הפטר

ביטול צו הפטר

ביטול צו הפטר

צו הפטר מעניק לאדם שיש לו חובות ושלא יכול יותר לפרוע אותם (כלומר אינו יכול לשלם) פטור מהחובות בתנאים שנקבעו. המטרה של הצו היא לאפשר לאדם לפתוח דף חדש בחייו ולהתחיל בדרך כלכלית חדשה. הצו ניתן במקרים מסוימים וכשנמצא שהחייב באמת לא יכול לשלם את החובות כלפי הנושים. הפטור לתשלום יינתן לחובות מסוימים אך לא לחובות בגין קנסות, מזונות, משכנתא ונוספים.

כדאי לדעת כי צו הפטר ניתן במקרים מסוימים ולאחר שנמצא כי החייב עומד בקריטריונים מסוימים. רשם ההוצאה לפועל הוא הגורם שיקבע האם לאשר את הבקשה או לא. רשם ההוצאה לפועל רשאי גם לקבוע ביטול הפטר שמחזיר את המצב לאחור ולוקח מהחייב את הזכות להשתחרר מחובותיו.

מתי יתקיים ביטול צו הפטר?

כל אדם אשר ניגש להליך קבלת הפטר צריך לדעת כי כוונותיו חייבות להיות טובות וכי עליו לדווח מידע מדויק. אם הרשם ימצא כי ניתן לו מידע כוזב או שגוי הוא יהיה רשאי לבטל את הצו. מצב זה יחזיר את כל החובות וההתחייבויות, גם אם כבר ניתן הפטר. כאמור, מצב זה יחול במידה ונמצאה הצדקה לכך והחלטה זו לעולם לא תתקבל כלאחר יד.

מצב נוסף של ביטול צו הפטר יהיה כשהאדם שקיבל אותו לא עמד בתנאים אשר נקבעו לו. הצו לא מבטל כל חוב באופן אוטומטי והוא אינו מבטל את כל מעשיו של החייב. הוא קובע תנאים שונים שיהיה על החייב לעמוד בהם ובתמורה לכך הוא יקבל את האפשרות להתחיל את חייו מחדש בדרך טובה וקלה יותר. אי עמידה בתנאים שנקבעו עלולה להוביל לביטול של הצו.

גם מימוש נכסים בתהליך או העברתם בצורה שאינה חוקית לצד אחר עלולה להוביל לביטול צו הפטר. כמו כן גם אם התקבלו הוראות מהנאמן על מימוש הנכסים והחייב לא עמד בהם, יבוטל לו ההפטר. חשוב להבין כי כל קביעה שהתקבלה בצו חייבת להיות ממומשת וכי הפטר אינו אומר שהחייב יכול לעשות כל העולה על רוחו אלא שניתנת לו ההזדמנות לעלות על דרך המלך מחדש.

הליך נכון מונע טעויות

אחת הסיבות לקבלת ביטול צו הפטר היא ביצוע הליך בצורה לא נכונה. אי העברת מסמכים רלוונטיים, הצהרות לא נכונות ודומותיהם, גם אם הם נעשו בתום לב, עלולים להוביל לביטול של הצו. תהליך זה עשוי להיות קשה לחייב ורוב האנשים לא מבינים את ההשלכות שיכולות להיות למעשיהם בשלבים אלו. התנהלות נכונה מונעת טעויות, פועלת לזכותו של החייב ועוזרת לו להתחיל את חייו מחדש.

עורך דין המתמחה בתחום פשיטת רגל והשגת צו הפטר יכול לעמוד לרשותו של החייב. הוא ידאג לקבל את כל המסמכים הנדרשים, לכוון את החייב בפעולות השונות המתבצעות על ידו, ימנע טעויות ואז ברגע שיתקבל ההפטר הסיכוי לביטולו יהיה קטן מאד.

כיצד לנהוג במקרה של ביטול הפטר?

במקרה של ביטול הצו שנותן הפטר מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה. יש לבחון כל מקרה לגופו, לבדוק מדוע בוטל הצו ולראות מהי האסטרטגיה הנכונה ביותר כדי לשנות את ההחלטה.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן