שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

בקשה למתן הפטר

בקשה למתן הפטר

בקשה למתן הפטר

אדם אשר נכנס לחובות ונמצא בקשיים להחזיר אותם יכול להגיש בקשה עבור "חדלות פירעון". לא מדובר בחוב רגיל אלא במצב בו האדם לא יכול יותר לשלם את ההתחייבויות שלו ובמצב שלא ניתן היה לתכנן אותו מראש. מצב זה אינו נעים בכלל אך המחוקק קבע כי ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל כשהמטרה היא לאפשר לחייב לחזור לחיים רגילים ולשקם את עצמו מבחינה כלכלית. מאז שנת 2019 תהליך זה הפך לקצר יותר וזאת כדי להקל על הצדדים המעורבים בדבר.

בתהליך פשיטת רגל המטרה היא לקבל צו הפטר. צו זה פוטר את החייב מההתחייבויות השונות וזאת בתנאים שיקבעו. בקשה למתן הפטר היא תהליך אשר דורש כוחות נפשיים לצד התנהלות משפטית נכונה. ההפטר לא ניתן סתם כך אלא רק לאחר שנמצא כי החייב הגיע למצבו בתום לב וכי הוא התנהל לאורך כל הדרך בצורה ישרה. טעות בדרך, במילוי הטפסים, באיסוף המידע ובהעברתו לגורמים הרלוונטיים יכול להוביל לאי קבלת ההפטר או אפילו לביטולו במקרים קיצוניים.

בקשה לצו הפטר – הדרך עד לשיקום הכלכלי

בקשת הפטר היא חלק מתהליך פשיטת רגל. תחילה יש להגיש בקשה לחדלות פירעון אשר אומרת שהחייב לא יכול יותר לפרוע את החובות שהוא נמצא בהם. אדם שיש לו נכסים יצטרך לממש אותם כדי לפדות את החוב אך במקרה זה חשוב להתייעץ לפני ביצוע פעולה זו או אחרת שאף עלולה להזיק לתהליך. את הבקשה יש להגיש לרשות האכיפה והגבייה במידה והחוב אינו עולה על 150 אלף שקלים ואם סכום החוב גבוה מכך יש לפנות אל הממונה על הליכי חדלות פירעון במשרד המשפטים.

בשלב הראשון יש לפתוח בהליך ולפנות בבקשה לגורם הרלוונטי. יש לפנות עם כל המסמכים הנדרשים ולמסור מידע נכון ומדויק והגורם המטפל יבחן את הבקשה לאורך שלושים הימים שלאחר הבקשה. בסיום תקופה זו יוחלט האם לפתוח בהליך פשיטת רגל שמטרת הקבל צו הפטר או לא. אם התהליך ממשיך יקבל החייב צו כולל תשלום חודשי שהוא יהיה חייב לעמוד בו וחובת דיווח על הוצאותיו והכנסותיו.

בשלב השני, אשר אורך כ-11 חודשים, ידונו הגורמים המתאימים בנושא ויבחנו את התיק במלואו. אין זה מספיק להגיש בקשת לצו הפטר אלא חשוב לדעת כי התהליך דורש שיתוף פעולה ועשוי לקחת זמן מה. ככל שהחייב יהיה כן ויפעל בצורה המשרתת אותו כך הסיכוי לאישור הבקשה גדל והתנאים צפויים להיות כאלו שיאפשרו שיקום כלכלי אמיתי.

בשלב השלישי יתקיים דיון בבית המשפט כאשר גם הנושים רשאים להיות נוכחים בו. בית המשפט יבחן את תנאי השיקום הכלכלי, אילו פטורים יינתנו לחייב ואם הוא ימצא לנכון כי החייב משתכר באופן נמוך אפילו מכדי לכלכל את צרכיו האישיים יינתן לו הפטר במקום.

בשלב הרביעי יהיה החייב בתהליך שיקום. תקופה זו אורכת כשלוש שנים ובזמן זה האדם חייב לעמוד בכל התנאים שנקבעו לו בשלב שלפני ולשלם את התשלומים השונים. אין לנסות לבצע פעולות שאינן במסגרת הוראת בית המשפט ובכל מקרה של ספק יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום. בשלב החמישי והאחרון של בקשה למתן הפטר יקבל החייב את ההפטר המיוחד וזאת לאחר שעמד בכל התנאים שנקבעו.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן