שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

הגבלות לאחר מתן הפטר

הגבלות לאחר צו הפטר

הגבלות לאחר צו הפטר

צו הפטר הוא הצו אשר מאפשר לאדם שהיה בתהליך של פשיטת רגל לפתוח דף חדש בחייו. הצו ניתן לאחר תהליך בו נקבע כי האדם אשר צבר חובות הגיע לחדלות פירעון וכי אינו יכול לשלם לנושים. הרשויות מאפשרות לאלו שהגיעו לפשיטת רגל לפנות בהליך מסודר ולבקש צו הפטר, למחוק את חובותיהם שלא נפרעו וזאת כדי שיוכלו להתחיל את חייהם מחדש. ברור כי תהליך זה אינו פשוט וההפטר לא מתקבל באופן אוטומטי רק כיוון שהוגשה בקשה אלא נעשית בדיקה מעמיקה עד להוכחה כי ישנה הצדקה למתן הצו.

חייבים אשר נכנסים לתהליך של פשיטת רגל מחכים לרגע בו יקבלו צו הפטר. הצו חלוט ואלא אם נמצאו סיבות מיוחדות לבטל אותו הוא יהיה קביעה סופית שתאפשר לחייב להתחיל את חייו הכלכליים מההתחלה. עם זאת, רבים מהחייבים מופתעים לגלות כי קיימות הגבלות לאחר מתן הפטר שימשיכו להתקיים עד שיוסרו. מצד אחד לאחר קבלת ההפטר מועבר המידע אל כל גורמי הגבייה הרלוונטיים כדי לעצור את התהליכים. מצד שני, החייבים מגלים שיכולות לחול עליהם סנקציות שלא תמיד ציפו להן.

הגבלות לאחר שניתן לחייב הפטר

הליך פשיטת רגל הוא אינו הליך פשוט. מעבר לכך שהחייב נמצא בנקודה בחייו בה הוא זקוק לעזרה ותמיכה רגשי, התהליך עצמו כולל מילוי טפסים, איסוף מידע ויש לו השלכות משפטיות. מכאן אין זה מפתיע שאנשים שמתחילים בכך מעוניינים להגיע לסיום שלב זה, לקבל הפטר ולהתחיל לשקם את חייהם. למרות זאת חשוב לדעת כי לאחר ההפטר יכולות להיות הגבלות כולל הגבלות בתחומי העיסוק מהם רשאי החייב להתפרנס.

כדאי לדעת כי חלק מהמגבלות חלות מראש לתקופה קצרה של התהליך עצמו ובסיומו הן מוסרות. חלק מהמגבלות יישארו אלא אם יפעל האדם לשנות זאת. כל עוד מתקיים התהליך ייאסר על החייב לצאת מהארץ, לייסד תאגיד ולבצע עסקאות מסוימות הקשורות לנכסיו. לאחר קבלת ההפטר לא יוכל האדם לעסוק בעריכת דין, קבלנות, שיווק או ייעוץ בתחום הפנסיוני ותיווך נדל"ן. כמו כן בעל הפטר לא יוכל לכהן כחבר מועצה.

ביטול הגבלות לאחר מתן הפטר

יש להתייחס לשני סוגי מגבלות ולהתנהל בהתאם. כל עוד מתקיים התהליך יש לקיים את ההגבלות שנקבעו ומי שאינו בקיא או אינו מבין את אחד מהסעיפים שנמסרו לו יוכל להתייעץ עם עורך דין או גורם אחר שמומחה לכך. ביטול הגבלות לאחר צו הפטר הוא נושא אחר וזאת כיוון שההגבלות לא יוסרו עם קבלת הצו. על אף שהחוק ברור לגבי המגבלות אפשר לבקש לבטל אותן וזאת בתנאי שפשיטת הרגל נגרמה לא בשל התנהגות מכוונת או רעה של החייב ובתנאי שפשיטת הרגל היא תוצאה של כשל שלא ניתן היה לצפות אותו.

אנשים יכולים להיכנס להליך פשיטת רגל בעקבות מצב כלכלי קשה במשק, פריצת מלחמה, מחלה (אישית או של קרוב משפחה) וסיבות רבות אחרות שאי אפשר לצפות אותן ושאינן בשליטתו של החייב. כדי לבטל הגבלות לאחר מתן הפטר יש לפנות לבית המשפט, לנמק את הבקשה ולתת לו לקבוע האם אפשר להסיר את אותן המגבלות או לא. עד להסרה לא יוכל החייב לעסוק בתחומים שצוינו.

 נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן