שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

הגשת ייפוי כח מתמשך

הגשת ייפוי כח מתמשך

הגשת ייפוי כוח מתמשך – המדריך המלא

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי שנכנס לתוקף באפריל 2017. מסמך זה מאפשר לאנשים לבחור כיצד ייראו חייהם במידה ויאבדו את היכולת לקבל החלטות עבור עצמם בכל מה שקשור לגוף, רכוש ונושאים אישיים. עורך דין ייפוי כוח מתמשך הוא מי שעבר הכשרה מיוחדת בנושא וקיבל הסמכה של האפוטרופוס הכללי.  כאשר בוחרים עורך דין לעריכת המסמך, מומלץ לוודא שמלבד הסמכות המקצועית, הוא בעל יכולות גבוהות של הקשבה, הכלה ואמפתיה. זהו מסמך רגיש העוסק בנושאים של חוסר יכולת ומוגבלות ולכן חשוב לשים דגש על הצד האנושי.

לאחר שייפוי הכוח המתמשך נחתם כדין, עליו להיות מופקד בידי האפוטרופוס הכללי כתנאי מקדים לכניסתו לתוקף. חשוב להכיר את שלבי הגשת המסמך ולוודא שהתהליך נעשה בקפידה רבה.

למידע נוסף לחצו כאן

 

הסיבות לעריכת ייפוי כוח מתמשך

  • יצירת העתיד בהתאם לרצון אישי – המסמך מפרט מי האנשים שתהא בידם הסמכות לקבל החלטות עבור מי שאינם יכולים לעשות זאת בעצמם. זו ההזדמנות לפרט בצורה מדויקת איך רוצים שייראו החיים ולא להשאיר את הבחירה בידיים אחרות.
  • מניעת מצבים של ניצול – כאשר הכול מפורט בייפוי הכוח המתמשך, אין עוד סכנה להגיע למצבים של ניצול לרעה. החיים יתנהלו בדיוק לפי בקשת הממנים והם היחידים שיקבעו את צביון חייהם.
  • שלום בית – במצב בו הכול מוגדר מראש על ידי הממנה, נמנעת אפשרות עתידית לסכסוכים וחילוקי דעות בין בני המשפחה. למשל, במידה והממנה בחר שלא ליטול תרופות קונבנציונליות, איש לא יוכל לבחור עבורו אחרת גם אם דעתו שונה לחלוטין.
  • הימנעות מהליך בירוקרטי מורכב – כאשר אין ייפוי כוח מתמשך, יש צורך לפנות לאפוטרופוס הכללי. זוהי בירוקרטיה מיותרת ומסורבלת בנוסף, האפוטרופוס הכללי אינו מביא בחשבון את צרכי האדם הנזקק לעזרה ואת טובתו האישית, כפי שהוא היה רוצה.

מסמכים שניתן לצרף לייפוי הכוח המתמשך

עורך דין ייפוי כח מתמשך יכול לצרף את המסמכים הבאים:

  • טופס ויתור סודיות של מי שנבחרו להיות מיופיי הכוח מטעם הממנה.
  • צילום תעודת זהות של הממנה ושל מיופיי הכוח מטעמו.
  • חוות דעת מומחה ההווה הוכחה לכשרותו של הממנה לערוך את המסמך. חוות דעת זו תצורף לייפוי הכוח רק במידה ועורך הדין שעורך את המסמך יעלה דרישה זו.
  • אישור רפואי.
  • נספח הנחיות מקדימות במקרים בהם אין מספיק מקום במסמך עצמו לפרט את הנחיותיו של הממנה.
  • כל מסמך אחר שהממנה מעוניין לצרף.

הגשת ייפוי כח מתמשך

השלבים בהגשת ייפויי כוח מתמשך

  • עורך הדין שולח עותק מקורי מקוון לאפוטרופוס הכללי. חשוב להדגיש שעל המסמך להיות חתום אלקטרונית בידי עורך הדין שערך אותו.
  • עורך הדין שומר את המסמך המקורי של ייפוי הכוח המתמשך למשך תקופה של 7 שנים מיום כניסתו לתוקף או מיום פקיעתו, הקודם מבין השניים.
  • במידה והופקדו מספר ייפויי כוח מתמשכים באותם נושאים, האחרון באותו עניין הוא המסמך הקובע..
  • לאחר קבלת עותק מקורי וטיפול בבקשה, נשלחת הודעה לממנה עם העתק לעורך הדין בדבר אישור המסמך, דחייתו או בקשה לצרף מסמכים נוספים.
  • מרגע הפקדתו של ייפוי הכוח המתמשך ועד לרגע כניסתו לתוקף, ישלח האפוטרופוס הכללי הודעות לממנה אחת ל-3 שנים. הודעות אלה מטרתן לוודא שאין הממנה מבקש לשנות את המסמך מכל סיבה שהיא.

למסמך של ייפוי כוח מתמשך מחיר קבוע והוא עומד על 4,000 שקלים בתוספת מע"מ. עלויות המסמך כוללות את ההליך כולו מהפגישה הראשונה בין עורך הדין ללקוח, דרך חתימת מיופיי הכוח על המסמך ועד לרגע הפקדתו בידי האפוטרופוס הכללי. תעריף זה הינו קבוע.

רוני הראלי – משרד עורכי דין ונוטריון

משרד עורכי דין ונוטריון שהוקם בשנת 1996 וכיום יש לו 2 סניפים. האחד בתל אביב והשני בגבעת עדה, הסמוכה לבנימינה. משרדנו מספק שירותים למגזר הפרטי והעסקי והערכים לאורם אנו פועלים הם: יושרה, מקצועיות בלתי מתפשרת ואמינות.

מגוון השירותים שלנו כולל, בין השאר עריכת ייפוי כוח מתמשך, עריכה ואימות צוואות מכל הסוגים, הסכמי ממון. בנוסף, תוכלו לקבל אצלנו  שירותים נוטריונים, אימות חתימה, תרגום נוטריוני, אישורי אפוסטיל, אישורי יציאה מהארץ לקטינים שאינם נוסעים בליווי ההורים,  הגשת מכרזים, שירותי נוטריון ציבורי ועוד.

אנו משרתים את לקוחותינו בכל מקום בארץ ומגיעים, במידת הצורך, לבתי חולים, בתי אבות, בתי סוהר, משרדי הלקוחות ועוד. ההתחייבות שלנו היא להעניק לכם שירות מהיר ולמנוע מכם המתנות ארוכות יתר על המידה.

לפרטים נוספים או יעוץ מקצועי, אנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר בטלפון 03-6935290.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן