שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

מתי נדרש ייפוי כוח נוטריוני כללי?

חתימה על ייפוי כוח הוא רק אחד הדברים שבהם עוסק נוטריון מוסמך ומורשה. נוטריון הוא עורך דין מוסמך ומנוסה שקיבל הסמכת נוטריון מטעם חוק הנוטריונים במדינה והוא רשאי לעסוק בתחום של ייפוי כוח כללי נוטריוני, חתימה על מסמכים שונים על מנת לאמת אותם או לזהות את מי שכתב אותם או חתם עליהם או לאשר תרגום של מסמך כזה או אחר. לאישורו של הנוטריון יש חשיבות משפטית עצומה ובחתימתו הוא בעצם הופך את המסמך למקורי, אותנטי וכזה שיכול להפוך לראייה שתוצג במידת הצורך בבית המשפט.

כאשר מדברים על ייפוי כוח נוטריוני כללי הכוונה היא לייפוי כוח שונה מזה הניתן על מנת לאפשר למיופה הכוח לקבל החלטות בעסקאות מקרקעין ונדל"ן. כאשר מדובר על רישום של נכס ברשם המקרקעין, יהיה מדובר בעסקה שיש לה השלכות מיוחדות וכסף רב יהיה מעורב, ולכן החליט בית המשפט שמיופה הכוח יהיה חייב להיות כזה שהוחתם בפני נוטריון. כאמור, ייפוי כוח כללי יינתן בכל מקרה אחר שאינו עסקת מקרקעין. מכיוון שמיופה הכוח יקבל הרשאות וסמכויות משפטיות רחבות – מחייב בית המשפט לחתום על ייפוי הכוח בפני נוטריון.

איך בוחרים נוטריון לצורך חתימה על ייפוי כוח?

לפני החתימה עצמה חשוב שהצדדים ייפגשו ויבינו את ההשלכות והמשמעויות המשפטיות של עצם החתימה על ייפוי הכוח. נוטריון מוסמך, מורשה ומנוסה יסביר להם לעומק ויוודא שהם אכן מבינים זאת לפני שיחתים את הצדדים. כיום כל מי שהוסמך כנוטריון יכול להיות הצד המאשר את הייפוי הכוח ובמידת הצורך – יפנה אליו בית המשפט על מנת לקבל הבהרות או הסברים.

מסיבה זו מחייב בית המשפט שחתימה על יפוי כוח נוטריוני כללי תיחתם במעמד נוטריון שייתן תוקף חוקי ומשמעותי להרשאות והסמכויות שמייפה הכוח מעביר ומאפשר למיופה מצדו. בדרך זו גם הצדדים מבינים שאין להקל ראש בייפוי הכוח ועליהם לנהוג בדיוק כפי שהנוטריון ינחה אותם. כך אפשר להימנע מבעיות מול החוק והכללים בנוגע לייפוי הכוח הספציפי ברורים וידועים לכולם.

זקוקים לשירותיו של נוטריון לצורך ייפוי כוח כללי? משרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי הוא הכתובת הנכונה להיעזר בשירותיה. המשרד , שמאחוריו ניסיון של שנים רבות, מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן ומקרקעין ומציע סיוע נוטריוני ומשפטי ברמה גבוהה. 

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או ייעוץ משפטי בטלפון 03-6935290

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן