שירות נוטריוני מקצועי, אמין ומהיר

עריכת צוואה אצל עורך דין

עריכת צוואה על ידי עורך דין

צוואה היא מסמך משפטי מוכר ומקובל המציג את בקשותיו האחרונות של האדם בכל הנוגע לחלוקת רכושו לאחר מותו. מימוש הצוואה לאחר מותו של המוריש היא תהליך משפטי מורכב, אשר כדי ליישם אותו כהלכה יש צורך בעריכה מקצועית של צוואה, ע"י עורכי דין מתאימים (עורכי דין צוואות).

יצירת צוואה היא שלב חשוב בתכנון עתיד העיזבון שלכם. צוואה מאפשרת לכם לקבוע כיצד הנכסים והרכוש שלכם יחולקו לאחר מותכם. כתיבת צוואה עם עורך דין מבטיחה כי הרצונות והכוונות שלכם מתורגמים למסמך משפטי ומתועדים כהלכה מבחינה משפטית.

שלבים בכתיבת צוואה:

ראשית, יש  להבין כי עריכת צוואה על ידי עורך דין היא צורך וכמעט הכרח של כל אדם. אדם המכין צוואה רוצה לוודא כי רכושו, כספו ונכסיו יועברו לזהות אנשים ספציפית, שהוא בחר והפך אותם ליורשיו, אם לבני משפחתו או קרוביו ואם לאנשים אחרים.

בפגישה הראשונה יחד עם עורך הדין יש להבין 2 דברים חשובים: הראשון מהם הנכסים והרכוש הרלוונטיים (דירות, חשבונות בנק, השקעות, שותפויות, בעלות על עסקים וכו') ושנית מהי זהות האנשים שהמוריש רוצה להגדיר כיורשיו (שמות ותעודת זהות).

שנית, יש לבדוק השפעות חיצוניות על החלטת המוריש כמו למשל חובות או שיעבודים קיימים, כמות ילדים מתחת לגיל 18 (אפוטרופוס מיועד) וכו'.
שלב שלישי- שלב הכתיבה של הצוואה ע"י עורך הדין, הצוואה צריכה להיות בעל מבנה מסוים המגדיר את הנחיות המוריש ואת אחוזי הירושה לפי יורשים, כולל פירוט עמותות או ארגוני צדקה להם היה רוצה לתרום המוריש את כספו.

שלב רביעי- אישור וחתימה על הצוואה בפני עורך הדין- נוטריון ומתן תוקף משפטי למסמך.

טיפים: "להפיק את המרב בכתיבת הצוואה שלכם"

  1. ישנם מספר סוגי צוואות, אתם יכולים לכתוב צוואה בכתב ללא נוכחות עורך דין או לעשות צוואה עם שני עדים (שוב ללא נוכחות של עורך דין) אך בשתי אופציות אלו התקפות של הצוואה יכולה להתערער בקלות. יורשים פוטנציאליים יכולים לייצר קרב עיקש וארוך לאחר מותו של המוריש. לכן יש חשיבות גבוהה לעריכת צוואה ביחד עם איש מקצוע- עורך דין לענייני ירושה.
  2. הקפידו לדון עם עורך הדין שלכם בהשפעה של כל השלכות מס או חוקים אחרים הקשורים לצוואות, כגון מיסי ירושה, מס רווחי הון וחוקי צוואה.
  3. אל תשכחו לקחת בחשבון שינויים אפשריים בנסיבות החיים מאז עריכת צוואה האחרונה כמו נישואין, גירושין או לידת ילדים. עליכם לעדכן מידי כמה שנים (ובעקבות השינויים הנ"ל) את הצוואה ולהתאימה למציאות העכשווית.  
  4. חפשו עורך דין אשר מומחה בדיני משפחה ומיומן בכתיבת צוואות. לא כל עורך דין מכיר ויכול לכתוב צוואה, יש חשיבות למומחיות בתחום. בנוסף, וודאו כי עורך הדין הינו נוטריון מוסמך (ותק מינימלי של עשור והסמכה מתאימה) מטעם בית המשפט בישראל ובכך תבטיחו כי לצוואה שלכם יש תוקף משפטי חזק.
  5. תנו אמון בעורך הדין שבחרתם, אתם עושים את הצוואה פעם אחת בחיים ואם הוא מיומן הוא כבר ערך מאות צוואות. שתפו איתו פעולה, ספקו לו את מירב הנתונים וכך תוכלו "לנעול" את הצוואה ולא להשאיר קצוות לא ברורים או תחומים אפורים ליורשים שלכם. 

כמה עולה לערוך צוואה אצל עורך דין

שאלות נפוצות בנושא עריכת צוואה

  1. מה היתרון בעריכת צוואה עם עורך דין? כתיבה עצמאית או עם שני עדים של צוואה בדרך כלל חושפת את המסמך הגמור לפגמים ול"חורים", כלומר צוואה שנכתבה באופן לא מקצועי חשופה לתביעות של טוענים לירושה ובכך לפגוע בכוונותיו של המוריש. כתיבה עם עורך דין מיומן שזהו מקצועי מפחיתה את העמימות, מייצרת סמכותיות, במיוחד אם מדובר בעורך דין לענייני משפחה עם ניסיון בכתיבת צוואות.
    בנוסף, כתיבת הצוואה עם עורך דין מונעת הטייה והשפעה של אנשים ועדים על המוריש או חלילה זיוף.
  2. מדוע עלי לשכור עורך דין שיעזור בניסוח הצוואה שלי? שכירת עורך דין יכולה לספק שקט נפשי שמשאלותיו האחרונות של המוריש באות לידי ביטוי בצורה ברורה, כך שניתן יהיה לבצע אותן לאחר פטירתו באופן מדויק. עורך דין מנוסה לתכנון עיזבון מבין את כל ההיבטים של דיני צוואות ונאמנויות, כולל כיצד מסים עשויים להשפיע עליהם או כיצד הצוואה ואיתה הירושה יכולים להשפיע על הדינמיקה המשפחתית במצבים מסוימים.
  3. כמה עולה לערוך צוואה אצל עורך דין? כמובן, עלות כתיבת צוואה אצל על ידי עורך דין משתנה ממשרד למשרד, יחד עם זאת, בעת עריכת צוואה אצל עורך דין, יש קווים כלליים ומחירים מקובלים בתחום. עלות הכנת צוואה פשוטה ולא מורכבת אמורה לעלות כ 2500-3000 ש"ח לפני מע"מ. צריך לזכור שצו קיום ירושה זהו שירות אחר ולא מתומחר בתוך מחיר הצוואה, מה גם שהוא לא חייב להיעשות ע"י אותו עורך דין. 
  4. התנגדות לצוואה- מחיר ? התנגדות לצוואה מתרחשת כאשר אדם, המתנגד לצוואה כלשהיא, שטוען שהמנוח לא היה בריא וצלול בעת כתיבת הצוואה או שמישהו השפיע עליו לכתוב את הצוואה או שטוען שהמנוח כתב צוואה אחרת ועוד טענות נוספות יכול להתנגד לצוואה. מחיר של התנגדות כזו משתנה ממקרה למקרה ותלוי בגורמים רבים (למשל האם יוצאים לניהול תיק בבית משפט או שפוטרים קונפליקטים  ופערים בדיונים וגישור). 

לסיכום: 

עריכת צוואה עם עורך דין היא צעד חשוב בהבטחת משאלות אדם לאחר פטירתו. 

כאמור, כתיבת צוואה או עיסוק משפטי בתחום (צו ירושה, התנגדות לצו ירושה וכו') מחייבת מיומנות גבוה של עורך הדין, רצוי שיהיה מדובר בנוטריון בעל הניסיון, הרקע המתאים, היכולות וכמובן המוניטין הראוי. 

משרד עורכי דין ונוטריון רוני הראלי הוקם בשנת 1996. מאז ועד היום, כמעט שלושה עשורים מספק המשרד שירותים נוטריוניים מקצועיים למגזר הפרטי והעסקי. המשרד הראשי ממוקם במגדל המוזיאון, בסמוך למתחם בתי המשפט בתל- אביב, משרד זה מספק שירותים לכל ישובי גוש דן ומטרופולין תל אביב. המשרד הנוסף, המשני, נמצא בגבעת עדה ומספק שירותים לאזור בנימינה וישובי צפון השרון (כולל עמק חפר)

עורך הדין רוני הראלי וצוות המשרד דוגלים בערכים של אמינות, שירות מקצועי ללא פשרות ויושרה. 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת
השאר פרטים

דילוג לתוכן